    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czujki alarmu ile przewodów
    Date: Sat, 20 Feb 2010 22:09:39 +0100

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:hlpgbo$bhi$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zmontowalem swoj
    > nie majac zadnej wiedzy o alarmach, jakims cudem dziala
    > i nie wywoluje falszywych alarmow.

    I tu się z Tobą w pełni zgadzam :)

    > Wystarczy tylko przestrzegac
    > zasady zeby tego pudeleczka z czerwona dioda
    > nie kierowac na zrodla ciepla :-)

    Tak Ci się tylko wydaje.
    Zdajesz sobie sprawę w jaki sposób to pudełeczko z diodą :) "widzi" i w
    którym kierunku najlepiej reaguje na ruch osób i jak się dobiera
    charakterystyki, zasięg oraz czułość ?
    Jak się ustawia czujki i dlaczego posiadają regulację "kąta widzenia" ?
    Jak się pozbyć wpływu przeróznych źródeł ciepła czy też miejsc o sporym
    ruchu ciepła (np. kratki wentylacyjne, pobliże okien, drzwi itp.) na
    zmniejszenie czułości oraz zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia
    fałszywych alarmów ?
    Czy wiesz co to jest strefa podejścia i jak się ją zabezpiecza i kiedy jej
    zabezpieczenie jest niezbędne ?
    Co do jest antymasking i czemu on służy ?
    Co to są pułapki krzyżowe, w jaki sposób się je tworzy i czemu one służą ?
    Co to jest PET ?
    Dlaczego istnieją czujki z pojedynczym piroelementem, z podwójnym i
    poczwórnym i jakie są ich zastosowania ?
    Dlaczego istnieją czujki dualne, gdzie się je stosuje i dlaczego ?
    Dlaczego czujki posiadają przeróżne charakterystyki: dookólną, szerokokątną,
    wąskokątną, korytarzową, kurtynową, typu bariera pojedyncza i podwójna,
    gdzie się je stosuje i dlaczego, a ponadto jak nalezy ich używać ?

    O tych rzeczach nie dowiesz się na forach internetowych czy grupach
    dyskusyjnych, ale tylko i wyłącznie z fachowej literatury dostępnej dla
    wąskiego grona instalatorów, szkoleń oraz wielu lat doświadczeń.
    Niestety większość doradzających tutaj to laicy, którzy z reguły zakończyli
    swoje poznawanie na instalacji, którą zrobili dla siebie i z tego powodu ich
    wiedza jest niwiele większa. Ci, którzy zajmują się tym zawodowo raczej nie
    będą się wypowiadali na publicznych forach zbyt szczegółowo z kilku powodów.

    Po prostu Ty o słabościach Twojego systemu wiesz niewiele. Pierwszy lepszy
    instalator systemów alarmowych, który ma trochę doświadczenia wskaże Ci
    szereg popełnionych błędów oraz zdezaktywuje Twój system bez zbytniego
    wysiłku. Ja zazwyczaj mając do czynienia z takimi klientami po prostu
    zaczynam od zrobienia im właśnie takiej pokazówki.
    Oczywiście Twój system alarmowy spełni swoje zadanie chroniąc obiekt przed
    miejscowymi obszczymurkami, ale nie zatrzyma złodzieja nastawionego na
    okradzenie Twojego domu. Niestety taka jest prawda, że nawet instalatorzy
    mają z tym problem, który zazwyczaj jest spowodowany ograniczeniami
    finansowymi.