  • Data: 2014-06-18 13:51:49
    Temat: Re: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?
    Od: szary <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zostały mi jakieś ścinki zarówno akustycznego jak i najsłabszego EPS. Jak
    > wrócę do domu to mogę zrobić jakieś "badanie", tylko napisz co konkretnie
    > mam zbadać.

    > W Castoramie sprzedają na sztuki.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Kuurde, odwiedziłem ze 4 markety i nic na stanie nie mieli, a do casto
    odpuściłem już sobie.

    Ile % się zgniecie nim będzie wyraźne stop i porównać to do siły z jaką
    trzeba zgnieść fasadowy. To będzie bardzo subiektywne ale ..

    Chodzi mi o szansę zgniecenia akustycznego vs fasadowy bo jeżeli akustyczny
    zgniata się tylko odrobine na początku to nie spełni roli, gdyby zgniatał
    się w miarę łatwo do 50% to by miało jakiś sens, z tym że betonu będzie na
    nim 14cm i znowu czy to nie wywoła zbyt dużego ugięcia początkowego niwecząc
    pożądany zapas zgniatania.
    100x100x14/1000000 = 0.14m3 * 2.5t/m3 = 350 kg/m2 (c.betonu)

    np. K.katalogowa Austrotherm: "Wytrzymałość na zginanie: ? 50 kPa", ale to
    chyba raczej nie można wiązać ze zgniataniem. -BS50- vs -BS125-CS(10)80-
    przy styro dach/podłoga tej firmy (80 kPa naprężenia zgniatające), przy
    fasadowym nie ma podanego, 50kPa? - 5 ton/m2 to dość dużo by go nie zgnieść.