  • Data: 2014-06-18 14:13:10
    Temat: Re: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ile % się zgniecie nim będzie wyraźne stop i porównać to do siły z jaką
    > trzeba zgnieść fasadowy. To będzie bardzo subiektywne ale ..

    Coś mi się zdaje że Ty nie chcesz wyników tylko wróżenia ze szklanej kuli
    :-) Fizyka nie może być subiektywna!

    Proponuję coś takiego: położę dwa plasterki (akustyczny i zwykły) jeden na
    drugim. Następnie na to włożę jakiś ciężar. Siła nacisku na obu będzie
    identyczna (ciężar tego plasterka położonego wyżej pomijam bo będzie na
    eNtym miejscu po przecinku). Następnie wezmę linijkę i zmierzę grubość
    jednego i drugiego plasterka. Dzięki temu uzyskasz realne _dane_ - będziesz
    wiedział że przy konkretnym nacisku N jeden z nich odkształcił się o x
    milimetrów a drugi o y, więc będziesz mógł je porównać.

    Pozdrawiam
    Ergie