  • Data: 2014-06-20 10:35:51
    Temat: Re: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?
    Od: szary <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Wyciąłem dwa w miarę identyczne kawałki ok. 10x10 cm jeden ze styropianu
    > akustycznego TermoOrganika 4,3cm a drugi z najtańszego EPS Yetico (czy jak
    > sięto pisze).
    >
    > Położyłem na nich płytę i na tej płycie trzy wiaderka z farbą po 17l
    > każde. Czyli obciążenie wynosiło ok 50kg. Nastepnie docisnąłem lekko te
    > wiaderka do ziemi i puściłem po czym zostawiłem by się ustabilizowała
    > grubość.
    >
    > Wynik pomiary Akustyczny: 2,5 cm
    > EPS: 3,7 cm
    >
    > Po zdjęciu ciężaru oba wróciły do grubości ok. 3,9 cm

    Dzięki. Myślę że ten pomiar może się przydać także planującym podłogę.
    Ciut niejasna jest grubość zwykłego - dedukuję że ten też 4 cm.
    Akustyczny ugiął się więcej niż myślałem i zarazem mniej, 50 kg na decymetr
    (czyli 5000kg/m2) to zbyt dużo by miało sens pchanie go tam, no chyba że
    ktoś ma więcej kasy i chce spokoju duszy.

    Nie mierzyłeś przypadkiem ile się ugina akustyk przy jednym wiaderku (17kg)
    ?