eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieczy ziemią z wykopu można podwyższyć/wyrównać działkę?Re: czy ziemią z wykopu można podwyższyć/wyrównać działkę?
    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czy ziemią z wykopu można podwyższyć/wyrównać działkę?
    Date: Tue, 9 Jun 2009 11:07:26 +0200

    > Czy mogę bez żadnych specjalnych zezwoleń wykorzystać ziemię z wykopu
    > aby zmniejszyć spadek terenu na całej działce albo choćby podnieść
    > poziom gruntu wokół domu i zrobić nasyp pod taras?

    Zmniejszyłem spadek. Sąsiad wiadomo co zrobił. Przyszła komisyja,
    pomierzyła, stwierdziła że spadek nie przekracza X procent nachylenia
    (tego X nie pamiętam), więc nie mają zastrzeżeń, za to do dzikiej
    przybudówki sąsiada już tak i tam u niego zakończyli kontrolę.

    > Jeśli nie to może wiecie jakie przepisy to określają?
    Też chciałbym się dowiedzieć, gdyż mam ochotę na dalsze 'wyrównywanie'
    terenu. Przed komisyją podnosłem miejscami o jakieś 50 cm, ale działeczka
    bardzo mała (300 m2), więc wyraźnie to widać mając na widoku
    ukształtowanie terenu na sąsiednich działkach.