  • Data: 2009-10-19 09:20:26
    Temat: Re: czyszczenie srebra
    Od: Jaroslaw Wenta <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bbjk wrote:

    > Czyszczę srebra metodą chemiczną (gdyby ktoś był ciekaw:
    > http://www.abcgospodyni.pl/czyszczenie-srebra-zlota.
    html) i z dobrym
    > dotychczasowo skutkiem, jednak ostatnio dałam do roztworu, w którym już
    > moczyło się kilka rzeczy mocno poczerniały świecznik, czarne plamy z
    > niego "przeszły" na cukiernicę i nie dają się już tym sposobem usunąć.
    > Czy jest jakaś domowa inna bezinwazyjna metoda dla dużych przedmiotów?
    > Czy płyn Argentum, działający na podobnej zasadzie jest bardziej
    > skuteczny?
    A ja zrobiłem tak:
    - dno zlewu wyłożyłem folią metalową (taką do pieczenia)
    - na nią położyłem srebrne sztućce oraz srebrne naczynka
    - wsypałem kilka łyżek soli (6-8)
    - zalałem letnią wodą
    - odczekałem 10 minut
    - wyjmując czyste srebra wycierałem do sucha w papierowe ręczniki.
    Naprawdę!
    --
    JW