  • Data: 2009-10-19 09:29:20
    Temat: Re: czyszczenie srebra
    Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Bbjk pisze:

    > Czy jest jakaś domowa inna bezinwazyjna metoda dla dużych przedmiotów?

    Soda oczyszczona. Na niektórych opakowaniach jest nawet takie
    przeznaczenie wypunktowane i chyba przepis jak to robić też. Ja, jeśli
    już czyszczę, to drobne przedmioty typu kolczyki. Kładę na talerzyk,
    posypuję sodą, dodaję odrobinę ciepłej wody i zostawiam na jakiś czas.
    Jeśli jest taka konieczność (np. czarny osad we wzorkach) to szoruję
    szczoteczką do zębów. Potem płuczę i poleruję miękką szmatką. Pamiętam,
    że zdarzało mi się też czyścić kolczyki pastą do zębów, co też dawało
    efekt (pewnie ze względu właśnie na zawartość sody w paście).

    Ewa