  • Data: 2018-02-19 22:54:03
    Temat: Re: czyszczenie studni - ciag dalszy
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    no to tak:
    studnia kopana, kregowa. Głebokośc 650 cm, slup wody ma wysokosć 460 cm,
    srednica standardowe kregi 120 cm
    uzywana weekendowo, czasem minimalnie jeszcze w tygodniu.
    Pompa w srodku wisi na rurze stalowej, nie wiem jak wysoko nad dnem.
    no i przez prawie rok bylo dobrze. Woda czysta, nie smierdzi.
    Ok 3 miesiace temu, nagle zaczela byc metna i smierdziec. Po powierzchni
    plywal jakis brazowawy smark , wyciagnalem to czerpakiem.
    Wywalilem wode z studni przy pomocy pompy zatapialnej ... no wielokrotnie.
    Bez efektu.
    Wies obok, byli ludzie kopiacy studnie, Poprosilem o pomoc.
    Prace wykonali jak mnie nie bylo, no bo trzeba byc w pracy, nic na to nie
    poradze. To bylo 1,5 miesiaca temu.
    NIE umyli ścian studni.
    Nie uszczelnili połaczeń kregów.
    Powiedzieli, ze to trzeba zrobic w lecie jak jest sucho i niższy stan.
    Faktycznie, widac, że miedzy kregami saczy konkretnie.
    Powiedzieli, ze wybrali troche dna - ja w to za bardzo nie wierze, bo pan,
    ktory mi to mówil ma srednice taka jak ta studnia wiec nie wierze , ze byl
    na dole.
    Przyjechalem w weekend wywalilem wode ze studni.
    Na dole byl jasny, czysty piasek, bardzo drobny bo pompa troche zassala,
    wiec moglem zobaczyc z bliska. W jednym punkcie dna woda bucha. No bucha,
    nie wiem jak to napisac.
    Naokoło tego "gejzerka" była hałda czystego piasku
    Troche lepsza byla ta woda w kranie.
    Dodam, ze caly czas wale do studni podchloryn sodu.
    W ostatni piatek znowu wywalalem wode ze studni. W studni zapach
    siarkowodoru. Piasek na dole i po podaniu na powierzchnie grafitowy.

    woda na wejsciu do budynku jest metnawa i smierdzi. Po przejsciu przez filtr
    stalowy 80, filtr sznurkowy 20 i filtr weglowy jest troszeczke lepsza.
    Troszeczke.