  • Data: 2012-12-20 01:21:19
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup

    > Czy wyście oszaleli wszyscy? :-)
    > Jakie piwnice, jakie kondygnacje :-)
    > Dom ma być ja jednym poziomie i mieć 2, a nawet 3 garaże. Żadnych schodów.

    Hmmm, 300m2 na jednym poziomie, nawet zakładając, że 50m2 to pomieszczenia
    typu garaż, kotłownia, garderoba, gdzie nie trzeba światła słonecznego, to i
    tak daje 250m2 powierzchni do rozplanowania tak aby każde pomieszczenie było
    odpowiednio oświetlone. Masz jakiś pomysł, jak to mzieścić na standardowej
    działce 500-1000m2 zachowując odpowiedni procent pow. działki biologicznie
    czynnej? Po drugie taki dom będzie droższy w budowie i utrzymaniu niż
    dwukondygnacyjny o zwartej bryle, po trzecie należałoby doliczyć jeszcze
    trochę powierzchni, którą się straci na komunikację.

    Podoba mi się idea domu parterowego bez schodów i piwnic i na starość sobie
    taki postawię, ale on będzie miał 100m2, a nie 300m2. Przy tej powierzchni
    dom parterowy to już nie jest zwykły kwadrat, ale bardziej wyszukana figura
    lub dom atrialny, a w takim człowiek się znacznie więcej nachodzi niż w
    dwukondygnacyjnym po schodach.

    Pozdrawiam
    Ergie