    From: anhin <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drzewa
    Date: Thu, 05 Jul 2012 09:47:35 +0200
    <4ff53793$0$1295$65785112@news.neostrada.pl>

    > Naprawdę jesteś w stanie policzyć pojedyncze sztuki w skupisku i
    > określić czy są to owocowe czy inne?
    > Dodam że orzech jest także owocowym drzewem.

    w młodości (niestety wiele lat temu :-( ) na praktykach z urbanistyki
    inwentaryzowałem z kolegami drzewa i zieleń w okolicach Piaseczna. Było
    to całkiem porządnie zorganizowane, łącznie z pomocą geodety (geodezja
    też miała praktyki...) -zwykle domierzaliśmy się z dokładnością około
    metra, geodeta był wzywany jeśli coś się nie zgadzało. Nawet dostaliśmy
    do ręki na parę godzin (wówczas baaardzo ściśle tajne) zdjęcia lotnicze
    okolicy do odrysowania. Nie mam pojęcia kto te inwentaryzacje robił
    rutynowo, ale te które dostaliśmy za wzór, wyglądały bardzo porządnie,
    my mieliśmy je m. in. aktualizować. Na działkach prywatnych, jeśli nie
    byliśmy wpuszczani (co się rzadko zdarzało) robiliśmy, na ile to było
    możliwe, szacowanie zza płotu z odp. adnotacją. Zdumiewające, jak
    dokładnie za pomocą mapy w dużej skali i paru namiarów "na oko" można
    umiejscowić obiekt w terenie... Gatunki oczywiście byliśmy zobowiązani
    rozróżniać ;-)
    Jak to się robi dzisiaj, nie wiem, ale jest to zajęcie dość lekkie i
    przyjemne (a jeszcze z GPS i dalmierzem laserowym... gdybyśmy wtedy
    mieli coś takiego...), jeśli choć trochę płatne, chętnych na pewno nie
    brakuje.