  • Data: 2010-01-19 21:10:47
    Temat: Re: drzwi zewnętrzne - jakie?
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesli tak to zadne drzwi dlugo nie wytrzymaja nawet metalowe.
    > Skoncentruj sie bardzien na ochronie ich od warunkow pogodowych a
    > wtedy mozesz nawet drzwi wewnetrzne zastosowac na zewnatrz.

    No niestety chyba nie takie to proste.
    Drzwi wewnętrzne są robione zdaje się z płyt okleinowanych laminatem sztucznym
    lub naturalnym. Wilgoci nie lubią.
    Drzwi zewnętrzne drewniane są robione z drewna klejonego naprzemiennie aby
    wyeliminować maksymalnie "wypaczanie się". Powłoki lakiernicze na drzwiach
    zewnętrznych są zupełnie innego typu i klasy niż na wewnętrznych. Zabezpieczać
    i konserwować trzeba je i tak. Ja 1-2/rok pociągam je preparetem Sikkensa,
    zalecanym przez producenta drzwi. Po zmyciu jednym preparatem nanosi się spec-
    mleczko, któe po godzinie wysycha i tworzy twardą ale elastyczną i
    przezroczystą powłokę ochronną. Drzwi po takim liftingu wyglądają jak nowe.
    Oszczędzać na takich rzeczach nie ma sensu, bo jak się wydało kasę na porządne
    drzwi to trzeba się z nimi porządnie obchodzić. A łatwego życia takie drzwi
    nie mają...

    Pozdrawiam
    e-kran