  • Data: 2010-06-17 06:11:13
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hvbp9j$c20$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    >
    > Ty jesteś po prostu sknera i nie dołożyłeś się napewno.

    Jestem oszczędny i myślę ekonomicznie. Ty zaś rozrzutnym, wychowanym w
    patologicznym środowisku bloków, nie umiejącym liczyć sknerą, który chciał
    zaoszczędzić, ale nie wyszło to najlepiej.

    > Gdy mieszkałem w bloku to miałem bojler 80litrów to wiem. Wcale nie jest
    > tak różowo. Nieraz było że komuś brakło ciepłej wody na dokończenie mycia
    > i trzeba było się płukać w zimnej. U mnie kąpiele trwają dłużej bo po
    > prostu trzeba się umyć i jeszcze dla relaksu czasem. Ty tego komfortu z
    > bańką 80l nie doświadczysz.

    Wg instrukcji bojler ten daje 150 litrów ciepłej wody, która grzeje chyba
    około 2-2,5 godzin.

    > Wiesz... w sumie to mi się szkoda ciebie zrobiło.

    Mieszkałeś w bloku? Jak to jest? Nigdy nie miałem takiej okazji. Musiałeś
    mieć ciężkie dzieciństwo. Byłeś blokersem?

    > A wtedy cała oszczędność poszła w krzaki.

    Liczmy. Pojemność cieplna jednego pieca to powiedzmy 20-30kWh. Na dobę
    zużywa on zatem do 30*0,25 zł=7,5 zł. Przed 15 dni w roku daje to 112 zł.
    Pieców jest trzy (część domu jest ogrzewana inaczej, ale nieważne), co daje
    336 zł/rok teoretycznie. W praktyce mniej, bo to wyliczenie maksymalne.

    > Ty masz naprawdę coś z głową!
    > Każesz mi policzyć kocioł który grzeje w domu w grzejnikach a sam pomijasz
    > skrzętnie swoją instalację

    Liczymy ciepłą wodę. Tyle mnie kosztuje CW. Gdybym chciał zastosować Twoje
    rozwiązanie, to tyle ono kosztuje w moim przypadku.

    > w piece akumulacyjne i klimatyzację.
    > No! Pochwal się mądralo ile kasy wywaliłeś na klimę tak aby w każdym
    > pomieszczeniu była?

    Dobra klima to około 130zł/m2. Słaba pół tej ceny, ale nią nie ogrzejesz w
    zimie.

    > Hehe! Za bugiem ale żeś palnął. Moje miejsce zamieszkania jest jednym z
    > cieplejszych miejsc w Polsce mimo że na południu Polski.

    Nie wiem zatem co robisz w Warszawie pod IP 85.219.200.143?
    Dojeżdżasz do pracy taki kawał z południa, żeby pracować do późnej nocy?
    Używasz zdalnego terminala? Czy po prostu bajki opowiadasz i zmyślasz
    historie?

    > Po drugie ty mieszkasz w tym twoim lubuskim nie mieszka cała polska.

    Liczę swoje koszty, o które pytałeś.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/