  • Data: 2009-06-01 09:34:02
    Temat: Re: działka kupiona i co dalej... ?
    Od: "MS" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gvvtid$b4m$1@news.onet.pl...

    > Podwyższanie terenu nie jest... ot taką sobie zabawą i nie wolno tego
    > robić bez odpowiedniej dokumentacji - na pewno nie możesz zmienić
    > istniejących cieków wodnych - zwłaszcza gdybyś chciał odprowadzić nadmiar
    > wody na działki sąsiednie, a w przypadku podwyższenia terenu tak właśnie
    > będzie.

    Jakiej dokumentacji ?
    Nie zamierzam zmieniać istniejących cieków wodnych.
    Teraz jest właśnie spad do sąsiada.
    Nie zamierzam podwyższać terenu o jakieś matry tylko go wyrównać co będzie
    wiązało się
    z nawieziem ziemi lub użyciem tej z wykopów.

    > A jak chcesz wyznaczyć granice, to... bierzesz geodetę i ten Ci punkty
    > wyznaczy. Robi to na podstawie map i innych ewidencji, a nie na podstawie
    > zeznań, więc...
    >
    > Jeżeli nie masz ich zaznaczonych w terenie, to przyzwoicie by było to
    > zrobić. Sąsiedzi mogą asystować, ale... w zasadzie mają niewiele do
    > gadania :-) i gdyby okazało się, że coś sobie na Twoim terenie postawili,
    > może to mieć konsekwencje, ale to Ty już musisz swoich praw tu pilnować,
    > bo nikt o Ciebie nie zadba.

    > Nie sądzę. Wystarczy geodeta.

    Jednym z etapów oficjalnego wytyczania granicy jest tzw. okazanie ???

    > Ja bym zlecił takie badanie. Koszt stosunkowo niewielki, a potem śpisz
    > spokojnie.
    > U siebie zrobiłem i... dobrze zrobiłem, że zrobiłem :-))).

    dlaczego dobrze ? to co wyszło w tych badaniach ?