    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ekran cieplny - wychładzanie wody w rurach
    Date: Mon, 22 Oct 2012 16:16:50 +0200

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:k63k0n$fud$1@speranza.aioe.org...

    > Nie wiem, czy masz już instalację, czy też nie,

    Mam już od kilku miesięcy.

    > jeśli nie to przypilnuj ich, u mnie instalatorzy rozcinali otulinę zamiast
    > najpierw przy montowaniu ją nakładać.

    Też rozcinali. Muszę miejscami to poprawić. Zresztą tynkarze trochę też
    poniszczyli otuliny, bo nie zdążyłem wszystkich miejsc pozabezpieczać.

    > Poprawiałem po nich oklejając taśmą, teraz dodatkowo bym opiankowałbym,
    > wszędzie gdzie się da i najlepiej dał podwójnie otulinę. W Piwnicy
    > położyli rurki pod styropianem, tu pewnie sporo mam strat ciepła.
    >
    > Dużo nie zaoszczędzisz kwotowo, ciepło zostnie w domu :),

    Niestety sporo rur idzie po chudziaku parteru i to ciepło pójdzie w ziemię
    :(

    > ale jak robić dla siebie to na pewno warto to dopilnować, podobnie jak w
    > przypadku mostków termicznych, to są pracę, które nikt ci nie wykona jak
    > należałoby, przynajmniej nie wierzę w to po swoich doświadczeniach, a
    > wyszkukiwałem naprawde sprawdzone ekipy.

    Dokładnie tak, lepiej niż sam inwestor nikt tego nie wykona. Najlepiej to
    byłoby wszystko zrobić samemu.