    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 28 Jun 2013 09:00:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: filtr wody na caly dom
    From: piotr_boncza%g...@g...com

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 06:34:16 UTC+2 użytkownik Marcin Ł napisał:
    > Panowie,
    >
    > jak to jest z tymi filtrami?
    > wode mam strasznie twarda i myslalem o zalozeniu filtra na caly dom. podobno
    > taki filtr generuje mega straty wody wpuszczajac wode do kanalizacji. jak to
    > jest? szwagier twierdzi ze nawet 40% czystej wody idzie do kanalizacji bo
    > filtr tak dziala. przewidzialem na inwestycje ok 3000zl (+-500zl) tylko czy
    > za taka kwote zaloze pomocny filtr czy gadżet? czy faktycznie sa az takie
    > straty wody za ktora przeciez trzeba zaplacic?

    Źle podchodzisz do tematu. Jeśli piszesz o dużym zużyciu wody, to pewnie chodzi o
    odwróconą osmozę. Moim zdaniem to całkowite nieporozumienie. Kosztowne
    demineralizowanie wody, tylko po to, żeby ją potem w sztuczny sposób uzupełniać nie
    ma sensu.
    Propaguję inwestycje w dobre filtry mechaniczne, najlepiej z płukaniem wstecznym.
    Polecam Judo Profi+. A w sytuacji, gdy woda ma dużą twardość można pomyśleć o
    sposobach zmiękczania, albo neutralizowania kamienia. I tu, gdy mam do czynienia z
    nową instalacją sugeruję zmiękczanie wyłącznie na ciepłą wodę, pralkę i zmywarkę.
    Alternatywą jest neutralizowanie kamienia, czyli np Judo Biostat. Szczegóły
    znajdziesz na judo.eu Podobne rozwiązania ma też Honeywell, ale nie wszystko jest
    dostępne na naszym rynku.