  • Data: 2009-09-11 06:38:42
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie Wy takie rzeczy robicie panowie?
    > Projekty instalacji domu jednorodzinnego? Uziemienie?
    > Nikt nigdy w okolicy gdzie mieszkam sposrod osob ktore znam nie robil
    > zadnego projektu instalacji elektrycznej, a uziemienie wchodzi do domu ze
    > tak powiem z ulicy.

    To straszne!
    I to "uziemienie" po prostu tak sobie wchodzi do domuz ulicy, z naruszeniem
    miru domowego? ;))

    A poważnie: a jak przyłącz jest napowietrzny to jak ono sobie wchodzi i skąd?

    > Kilka dni przy rozdzielni 36 modulowej to macie panowie
    > jakies szczegolne namaszczenie do swojej pracy. U mnie elektryk podlaczyl
    > taka rozdzielnie w jeden dzien plus rozdzielnia w garazu 12 modulowa i
    > pewnie o dziwo wszystko dziala. Normalna rozdzielnia jak rozumiem, taka jak
    > np. moja majaca wszystkie wystarczajace zabezpieczenia i okolo 20 obwodow,
    > nie jakas tam odjechana bez sensu.

    Mógłbyś wrzucić gdzieś do netu fotki takiej rozdzielni za 100 zł?
    Jak ilość jest "wystarczająca" i dlaczego akurat tyle?

    > No to ja znam nie jednego z ta roznica, ze projektu nikt tam nie robi.

    I bardzo dobrze, że nie robią. Bez sensu płacić coś czego nie da się powiesić
    na ścianie ;)
    A to że np. 90% fachur ładuje jedną różnicówkę 30mA na cały dom to już problem
    klienta :))

    > No to sie nie dziwie, ze tyle kosztuje. Lepiej platac sie u jednego tydzien
    > jak jezdzic po siedmiu i zarobic tyle samo. :-)) Osobiscie nie znam orla u
    > ktorego elektryk siedzial tyle czasu przy jednej rozdzielni. Znam natomias
    > przypadek gdzie elektryk istotnie wzia za zwykla rozdzielnie 1500zl bez
    > materialu i pracowal jeden dzien. :-) Jak ktos jelen to go w poroze. Znam ja
    > te budowlane powiedzonka... :-)

    Ja akurat nie znam, pewnie chodziliśmy do innych szkół :P

    > Znaczy co, wpada bez zapowiedzi i patrzy jak korzystam z gniazdek i
    > wlacznikow i czy przypadkiem kabli gdzies nie przecialem? :-))
    > Wy elektrycy macie wprost przerabane. :-D

    Ja plombuję rozdzielnie i robię fotografie wszystkiego.

    > BTW U nas za pomiary placi sie 300-400zl i chetnych zapewne nie zabraknie.

    Strasznie przepłacają, można zrobić za 100 zł (zaocznie, telefonicznie,
    protokół przychodzi poczta).

    pzdr., PB