    From: "Piotr " <c...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: fotki rozdzielni
    Date: Mon, 21 Sep 2009 08:12:48 +0000 (UTC)
    <h8glof$7qj$1@news.interia.pl><h8j5vj$p19$1@inews.gazeta.pl>
    <h8jd83$es1$1@news.interia.pl><h8jkb2$3k6$1@inews.gazeta.pl>
    <h8jkkt$nuj$1@news.interia.pl><h8john$n1j$1@inews.gazeta.pl>
    <h8l0iv$ce1$1@news.interia.pl> <6...@n...yarross.net.pl>
    <h8u36k$16a2$1@news2.ipartners.pl>

    Uff, dobrnąłem do końca i już nawet miałem nie pisać, ale sumienie nie
    pozwala. Konkluzja tej dyskusji wg mnie jest taka.
    1. Klient ma ofertę złożenia skrzynki za 100-200zł i pomiarów za następne
    tyle wykonanych w jeden dzień. Nie zastanawia go czemu obok kopacz rowów na
    jego działce
    tez tyle samo chce. Nie widzi różnicy w wymaganej wiedzy i doświadczeniu
    tylko patrzy na to przez pryzmat wolnego rynku. Później wstydzi się pokazać
    jak ma złożoną ową taniość( chyba, że przeoczyłem link do fotki).
    2. Cena za jedno pole to 30-40zł, więc jak do cholery ma to kosztować dwie
    stówki?
    3. Klient koniecznie próbuje odowodnić, że wysoka cena usługi(podana przez
    wykonawcę prowadzącego DG)jest podyktowana jego zachłannością na kasę, a jego
    informacje o konieczności szkoleń, cenie narzędzi, odpowiedzialności i
    płaceniu podatków są wyssane z palca. Jednak zaraz potem zarzuca mu się
    oszustwo, cwaniactwo i niepłacenie odpowiednio wysokich pensji swoim
    pracownikom. Jednym słowem byłby zuch z niego, gdyby brał za rozdzielnię
    200zł, wystawił fakturę, zapłacił człowiekowi dniówkę na poziomie kilku setek
    (wtedy ten zarobiłby na bank na lodówkę za 4 tysie), zapłacił wszystkie
    podatki i na końcu zapłakał nad swoim losem.
    4. Szanowni inwestorzy(sam nim jestem od jakiegoś czasu). Każdy orze jak
    może. Jak nie stać mnie na porządne wykonanie jakiegoś zakresu to biorę Heńka
    i mi robi tanio(lub sam zasuwam), ale konsekwencje tego mogą być opłakane.
    Ryzyko jest wprost proporcjonalne do zaoszczędzonej kasy. W przypadku kopania
    rowu, rozładunku cegły, malowania płotu czy sufitu warto. Prąd i gaz już
    nie :). Zamiast do lekarza idziecie do znachora bo ma tanio dzisiaj usługę
    ektrakcji zęba?
    5. Cena 1000zł za złożenie kilkunastonastopolowej skrzynki jest za wysoka,
    chyba, że mamy tam programatory, zmierzchówki itp. Te wymagają o wiele więcej
    czasu i zachodu.