  • Data: 2009-10-10 22:53:38
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Paź, 10:18, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Patrzac jednak na koszty ogrzewania jakichs tam podobnych domow przy
    > porownywalnych warunkach nie widac powalajacych roznic. Rzekl bym, wszyscy
    > placa podobnie.

    No ja nie wiem czy kazdy placi podobnie - obecnie mieszkam w domu
    budowanym w latach 90-tych - dosc duza powierzchnia, stare okna i zero
    styropianu - ta chaupa pochlania do 10t wegla / sezon (!!). Przeciez
    ja tez nie pisze, ze roznice w styro +10cm sa na poziomie kilku
    tysiecy rocznie :) Tak naprawde wlasnie chodzi o to, czy bedziesz
    placil 2000, czy 3000, czy 4000 pln. To sa te "drobne" wlasnie
    roznice. Wiesz jak to jest jak sie ze znajomymi przy piwku rozmawia -
    przy gadce o samochodzie zaniza sie spalanie, przy gadce o spalaniu
    opalu zaniza sie spalanie pieca ;-))

    > Nie dyskutuje z fizyka :-), ale ciagle jakos nie widze
    > jednoznacznego potwierdzenia tak kolosalnych roznic i zwrotu inwestycji na
    > przestrzeni 3 - 4 lat.

    No bo jak to masz niby widziec - o tym sie nie mowi codziennie.
    Pozatym z reguly ci co maja najslabiej ocieplone, paliwozerne domy,
    pala tym co najtansze - drewno / wegiel. Ci co maja super ocieplenie
    moga sobie pozwolic na grzanie np. pradem - i niby placa na sezon tyle
    samo tylko ze komfort jakby nie ten. I niby tez placa na sezon tyle
    samo tylko ze kWh "elektryka" kosztuje 4 x wiecej niz tego co pali
    weglem :) Potem spotykacie sie przy piwku, opowiadacie o tym i myslisz
    sobie "no i po ch** on dawal te 20cm styro na sciany jak placi za
    ogrzewanie tyle co ja ?" ;-) Tylko ze on przychodzi sobie do domu i
    siada w wygodnym fotelu, a Ty zapierdzielasz do kotlowni upaprac sie
    po pachy w czarnym weglu zeby dolozyc do pieca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.