  • Data: 2009-10-10 23:21:38
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d6a47a7d-f5b6-4e56-a7f1-

    >po pachy w czarnym weglu zeby dolozyc do pieca :)

    Ci o ktorych pisalem to akurat pewni ludzie, nie dzieciarnia. Samochod moj
    faktycznie zwykle pali najwiecej. :-)
    Jedna z moich kolezanek zakupila sobie w zeszlym roku skrajny segment. Uznac
    mozna, ze to dom, bo tylko jedna sciana jest wspolna. Koszty ogrzewania jej
    domu za sezon sa podobne acz nizsze od domu sasiada o ktorym wspominalem.
    Oboje pala gazem. Ona ma kociol kondensacyjny i sporo podlogowki. Ocieplenie
    jak na dzisziejsze czasy, on zwykly kociol gazowy i zero podlogowki. O
    ociepleniu pisalem, standardy z przed 7 lat. Powinna placic znacznie mniej,
    a tak nie jest. Owszem mniej, ale czy faktycznie znaczaco mniej zwazywszy,
    ze wszystko poczawszy od kotla ma o jeden poziom technologiczny wyzej? Kto
    wie, czy te oszczednosci nie sa powodowane glownie kondensacja kotla i sama
    podlogowka? Ostatni rok zastanawialem sie nad wyborem ogrzewania i chodzila
    mi po glowie dlugo pompa ciepla. Niby zrezygnowalem a nadal o tym myslalem.
    Gaz jednak inwestycyjnie wyszedl mnie znacznie taniej mimo ze Gasper pisze
    co innego. :-) Ale zanim zdecydowalem sie na gaz wszystkich pytalem czym
    pala i jakie sa ich koszty. Pytalem sporo ludzi, domy gierkowskie pominalem
    rzecz jasna. No i gazownicy bo oni interesowali mnie najbardziej pomijajac
    skrajne, w zasadzie placa podobnie. Sa rzecz jasna roznice, ale sa tez skoki
    konstrukcyjne konkretnych rozwiazan i tak naprawde nie wiadomo z czego ta
    oszczednosc wynika bardziej. To taka moja refleksja na zakonczenie dnia. Na
    pewno nie warto oszczedzac na ociepleniu, ale czy czasem w dzisiejszych
    rozwiazaniach nie najwiekszy wplyw maja takie czynniki jak czestotliwosc
    otwierania drzwi czy podobne?

    Pozdro.. TK