  • Data: 2009-06-22 13:03:48
    Temat: Re: grubość ścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Cze, 13:24, shaman <n...@n...com> wrote:

    > Pustak typu Porotherm 30cm. Domek parterowy z poddaszem użytkowym. Dach
    > dwuspadowy. Jednym słowem tzw. stodółka :)

    To te 30cm to minimum praktyczne. Teoretycznie można dać mniej (będzie
    nadwieszone kilka cm) ale wtedy zmniejsza się margines błędów dla
    wykonawców, a tego lepiej nie robić.
    ;-)
    Więcej to zawsze można (ale wtedy niepotrzebnie większy koszt). Czyli
    trzeba dobrać optimum. Jak będziesz pilnował aby ściany były idealnie
    równe (pion) i aby nadwieszenie było symetryczne to możesz dać ściany
    fundamentowe z bloczka 25cm. Można też dać wieniec (o ile już nie jest
    w projekcie) jak sugeruje kiki.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.