    From: "kiki" <c...@v...ts>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grubośćścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Date: Sat, 27 Jun 2009 17:46:34 +0200

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    news:49d1771d-2e1a-4e30-9bf9-c5330e3c368e@z34g2000vb
    l.googlegroups.com...
    On 24 Cze, 12:47, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Bez jaj- za co ma więcej liczyć?- że połozy na murku dwa druty,?
    > takiego który by chciał za to więcej liczyć pogoniłbym jak psa z budowy.

    Mam wrazenie, ze nie wiesz jak sie muruje ? :) Zaczyna sie od
    wyciagniecia naroznikow. Czyli w dolnej warstwie juz jest polozonych
    conajmniej kilka bloczkow, na ktorych leza inne. Jak teraz chcesz
    wlozyc tam zbrojenie ? A moze wkladac je w trakcie wyciagania
    naroznika ? Mozna, tylko ze potem z kazdej warstwy beda Ci wystawaly
    takie kikuty po te ~60-70cm. Sprobuj teraz wlozyc *pod* kazde takie
    dwa preciki ~2 bloczki to wyjdzie, dlaczego wykonawca MOZE chciec za
    te robote dodatkowa kase :-) To jest poprostu 2 x bardziej
    czasochlonne i wkur**ce ;-)
    pozdr.

    U mnie murowali na niwelator rotacyjny bez wyciągania narożników. Szło
    szybciutko, pręty kładli intuicyjnie, bo murowali dookoła warstwa po
    warstwie.