    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grzejecie?
    Date: Sun, 25 Sep 2016 17:41:55 +0200
    <57e7a4f2$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns89h3$9vt$1@node1.news.atman.pl>
    <57e7bad7$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8eqa$21o$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7c362$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8goq$3tu$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7eb62$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2016-09-25 17:21, Uzytkownik wrote:
    > Funkcja "strażaka" polega na ZALEWANIU żaru wodą.

    Może. Polega również na postawieniu fikusnego zakończenia komina na
    dachu, wyrzucania płonącego paliwa ze ślimaka i pewno kilku innych
    rzeczy do kórych pasuje. Marketingowe debile czezsto nazywają coś w
    sposob trudny do odróżnienia.

    > Schładzanie natomiast realizowane jest na 3 sposoby:
    > 1. Przy użyciu wbudowanej wężownicy
    > 2. Przy użyciu dodatkowego wymiennika
    > 3. Poprzez bezpośrednie wpuszczenie zimnej wody do instalacji i
    > wypuszczenie gorącej do kanalizacji.
    >
    > Napisałeś: "Po pierwsze kominki z plaszczem moga mieć automatyczne
    > zalewanie wodą z wodociągu (mój ma),"
    > Sugerowałeś, że masz zamontowanego "strażaka". Funkcja "strażaka" przy
    > kominku to szczyt idiotyzmu podobnie jak ww funkcja nr 3 która potrafi
    > zniszczyć kominek, a niestety niektóre kominki tak właśnie są montowane.

    Producenci widać nie wiedzą że montowanie osobnej rurki do wody w
    płaszczu to szczyt idiotyzmu. Straszne. Dzwonileś już do nich? Te barany
    pisza o tym nawet w intrukcjach obsługi a jakcys inni idioci produkują
    do tego gotowe zawory!

    > Jedyna poprawna metoda to schładzanie przy pomocy wężownicy lub
    > specjalnego wymiennika pracującego z kominkiem w sposób grawitacyjny. W
    > końcu co masz zamontowane, bo piszesz bardzo nieudolnie jak kompletny
    > ignorant.

    Przecież napisałem że z wodociągu. Wodociąg->kominek z zaworem i
    termoparą->kanalizacja. na większości kotłów na wegiel widzę takie
    rozwiązania, jesli nie stosowane to przynajmniej mozliwe do zastosowania.

    > Kolejną sprawą, którą napisałeś: "po rugie jako bufor działa cała
    > instalacja c.o. której jest pewno kilkaset metrow rur, zbiornik c.w.o. i
    > kupa betonu. Całkiem przyzwoity bufor można rzec. Kominka po 5 latach
    > nieudało mi się zagotować, a piec kilka razy (z powodu debilizmu
    > sterownika)."
    > Świadczy to tylko i wyłącznie o tym, że masz spierdoloną podłogówkę,

    A skąd wiesz że mam *tylko* podłogowkę? Wyssałeś to znowu z palca? Mam
    instalację mieszaną. Obieg kaloryferów zawiera bardzo dużo wody. I nie
    dlatego że kaloryfery będą grzać mocniej tylko dlatego że rury + beton
    na około nich + pojemność pieca konsumuje przywoite ilości ciepła.

    > ponieważ poprawnie wykonana automatyka podłogówki nie pozwoli na
    > przyjęcie większej ilości ciepła niż wynika to z zapotrzebowania
    > energetycznego oraz ustawionych parametrów ogrzewania.

    Dziekuję Captain Obvious. Kupa betonu odnosi się do setek metrow rur
    c.o. które znajdziesz nie tylko w podłogowce ale może przede wszystkim w
    całym domu rozprawadzające do kaloryferow. Tma jest dośc dużo wody
    robiącej za bufor. O baniaku na c.w.o też warto wspomnieć.

    > Twoje bajki o paleniu z otwartą szybą to sobie możesz opowiadać
    > dzieciom, ale nie mnie.

    Dzieciom opowiadam bajki, a rzeczywistośc widzą. Nie rozumiem po co mam
    im opowiadać o kominkach, czyzby byly to kominki magiczne?

    > Ktoś kto połączył kominek z podłogówką bez dodatkowego bufora ciepła nie
    > posiada żadnej wiedzy o systemach grzewczych.

    Ziew. Przecież wysysasz wszystko z brudnych paluchów. Niby jak można
    dyskutować z takim podejściem? Nie mam podpiętego kominka do podlogowki
    *wprost*. Cały wywód psu na budę.

    > Prawidłowo zaprojektowana instalacja to kominek -> bufor -> system
    > grzewczy z automatyką

    Straszne. Dziekuje, w ten sposób swiat dowiedzial się czegoś niezwykle
    oczywistego.

    > Nie uważasz, że grzanie wody wodociągowej tylko po to, aby ją wypuścić
    > do kanalizacji jest idiotyzmem?

    Dokłanie! Wyobrażasz sobie że te tępe strażaki leją wodę na pożar
    pozwalajaąc jej ściekać do kanalizacji zamiast gotować na niej ziemniaki?

    Skąd Ci znowu przyszło do głowy że funkcja schładzania kominka pracuje
    non-stop? U mnie włacza się tylko kiedy co roku ją testuje.

    > I ograniczasz się tylko i wyłącznie do swojej spierniczonej instalacji.
    > Ja natomiast zajmuję się rozwiązywaniem problemów u ludzi i to nas różni
    > - wiedza i doświadczenie.

    Ziew. Miałem wielu doswiadczonych fachowców. Niektórzy posiadali nawet
    strzępki wiedzy z gatunku "woda płynie tam gdzie ma bliży". Jakoś nie
    daje złamanego grosza na kredyt za wiedzę i doświadczenie.

    > Poza tym jak byś miał kominek prawidłowo zrobiony bez płaszcza wodnego
    > lub kominek z płaszczem + duży bufor ciepła to byś tak nie truł ludzi,
    > bo nie musiał byś dławić spalania.

    Dlaczego mam dławić spalanie?

    > Kominek pracowałby ze swoją
    > największą sprawnością i z normalnym dostępem powietrza, a spalanie
    > odbywałoby się bez dymu, bez czadu i bez wielu substancji rakotwórczych.

    Ale przecież tak pracuje. *PRODUCENT* kominka o to zadbał. Myslisz że
    ten płaszcz sobie sam dospawalem?

    > No ale bufor kosztuje i miejsce na bufor także, poza tym trzeba
    > zatrudnić fachowca, a nie "pana Henia, który to siem na fszystkim zna".

    Ale był fachowiec. I dupa. Być może kieski, ale prawdę mówiąc patrząc na
    okolicę wszedzie coś spieprzone i wszedzie robił kto inny. Cóż, wychodzi
    na to że hydraulika ma coś z wiedzy magicznej i nieścisłej.