  • Data: 2018-01-13 12:52:13
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 12:13:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Żeby w całym okresie działania włączała-wyłączała się jak najmniej razy?

    Pompa on/off włącza się zwykle dwa razy w ciągu doby - o 22 i o 13.
    Jeżeli zaprogramujesz inwertera do działania "na maksa" w ciągu
    taniej taryfy to włączy się DOKŁADNIE taką samą ilość razy :)

    > Interesowałeś się sposobem działania sprężarki? Kiedy jej działanie
    > będzie dłuższe a kiedy krótsze?

    Najbardziej popularna sprężarka copelanda wytrzymuje ok. 50 tys
    start-stopów, co przy dwóch załączeniach na dobę daje 68 lat działania.

    Czy ja się interesowałem? Zainstalowałem i opchnąłem kilkadziesiąt pomp
    w życiu. Moja leży rozbebeszona i oczujnikowana (~10 czujników) w piwnicy
    i jej działanie monitoruję 24/h na różnych wykresach od ~6 lat. A Ty jakie
    masz doświadczenie z pompami poza sprawdzeniem parametrów pracy na
    stronach producentów? :D

    > Jak to się czyta, to się zastanawia o czym Ty myślisz pisząc "pompa
    > inwerterowa", bo ta wypowiedź nie ma za bardzo sensu w innym razie ;-)

    Pompa inwerterowa to pompa która potrafi modulować moc wyjściową.
    I taka nie ma ŻADNEGO sensu jeżeli chcemy wykorzystywać "taniość" prądu
    w dwóch taryfach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.