  • Data: 2018-01-13 20:24:52
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.01.2018 o 12:47, Adam Sz. pisze:
    > Napisałem, że inwerter nie ma sensu (nie opłaca się). Nie że ma wpływ na
    > sposób działania. Czytaj dokładniej:)

    Ty masz pompę gruntową, ja mam powietrzną. Zacząłem się zastanawiać co
    tak się na niej i rozwiązaniach dla niej typowych zafixowałeś i intuicja
    mi dobrze podpowiedziała.

    "Magazynowanie i wykorzystanie tańszej taryfy stosuje się jedynie przy
    pompach solankowych czy wodnych, ale musi być ku temu uzasadnienie."

    "Dzięki inwerterowo sterowanej sprężarce pompa ciepła produkuje tyle
    energii cieplnej ile akurat potrzeba. W związku z tym pompa ciepła o
    modulowanej mocy grzewczej będzie zużywała mniej energii elektrycznej w
    porównaniu do pomp ciepła o stałej mocy, ponieważ w okresie poza sezonem
    grzewczym będzie pracowała z minimalną wymaganą wydajnością"."

    "Pompy ciepła powietrze/woda bez inwertera, a więc z jednostopniową
    sprężarką wymagają każdorazowo montażu nawet małej pojemności bufora.
    Dla pompy 9 kW wystarczy bufor o pojemności około 200 litrów. Jest on
    konieczny ponieważ moc pompy ciepła rośnie wraz ze wzrostem temperatury
    zewnętrznej, a dokładnie odwrotnie dzieje się z zapotrzebowaniem na
    ciepło - nadmiar ciepła powinien być magazynowany aby zapewnić możliwie
    długie czasy pracy urządzenia."

    Z tego obiektywne wnioski:
    - pompa bez inwertera wymaga dużego akumulatora
    - pompa inwerterowa współpracuje z akumulatorem ale go nie wymaga

    - pompa bez inwertera pracuje nieefektywnie w G11
    - pompa inwerterowa może być używana z G12, ale w G11 ciągle może
    działać efektywnie

    * -
    http://www.fachowyinstalator.pl/pompy-ciepla-typu-po
    wietrze-woda-pytania-czytelnikow/