  • Data: 2010-08-18 10:04:02
    Temat: Re: ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:34:18 +0200, wolim napisał(a):

    > 4) sredni koszt montazu solarow wraz z instalacja - 6000 zl (przecietny
    > Polak sam sobie tego nie zmontuje, wiec tyle co najmniej trzeba zaplacic za
    > instalacje).

    Pojawiły się dopłaty. Niektórzy mogą mieć znajomych instalatorów - ja np.
    mam takiego w rodzinie (na upartego byśmy sami zrobili cały solar ;)

    > Kazdy teraz sam oceni, czy jest to dlugi okres, czy krotki. Czy moje
    > zalozenia byly optymistyczne, czy nie.

    Jeśli masz przy domu basen (zgodnie z tematem wątku) to solary znacznie
    bardziej się przydają.

    > Gdyby brac pod uwage takze zyski z kapitalu, o ktorych pisze Janek,
    > nalezaloby rocznie odliczyc jakies 300 zlotych (przy zalozeniu ze stopa
    > zwrotu z przecietnej lokaty lub funduszu inwestycyjnego to 5%). Wtedy solary
    > zwroca sie po 7 latach.

    Nie bierzesz pod uwagę wzrostu cen prądu/gazu/itp. Wówczas lokata staje
    się mniej atrakcyjna.

    > W/g mnie inwestycja jest nieoplacalna, ale kazdy ma inne podejscie do
    > tematu.

    Dlatego niech każdy sobie policzy. Niektórzy nawet kredytu na 30 lat sobie
    nie liczą (zadowalając się wysokością raty), więc co tu mówić o solarach...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl