  • Data: 2013-10-22 14:10:56
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 października 2013 08:34:45 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Z jednej strony masochista a z drugiej strony po co ci to? Dla własnej
    > satysfakcji czy dla połechtania kolegów?

    Od poczatku chcialem sterowanie via plc i tak mam. Dla mnie b. duza wygoda
    bo jest pare przydatnych rzeczy. Przede wszystkim wylaczanie wszystkich
    swiatel jednym przyskiem przy wyjsciu z domu (obok domofonu) i przy
    lozku w sypialni (nie trzeba isc po ciemku do wyra tudziez sprawdzac
    czy wszystko zgasilismy a przy duzym domu to jest troche chodzenia ;)

    Po drugie pieknie dziala to jako symulator obecnosci domownikow - wlacza i
    wylacza lampki wedlug ustawionego harmonogramu.

    I ostatnie - sterowanie via net / smartfon, wiekszosc uzna to za bajer ale
    to naprawde czasem jest swietne rozwiazanie jak lezysz wygodnie i nie chce
    ci sie dupy ruszyc zeby zgasic swiatlo w kuchni ;)

    Oprocz tego mam tam czujnik zmierzchowy i po zmierzchu do polnocy wlacza mi
    kilkanascie roznych malych dekoracyjnych LEDow (przy schodach, kilka w salonie
    etc).

    Wszystko to mozna zrobic "tradycyjnymi" metodami ale trzeba o tym myslec
    na samym poczatku budowy no i pozniej w trakcie trudno juz cos poprawic,
    z PLC po prostu zrobilem instalacje i teraz uzywajac tylko i wylacznie
    kompa moge obie cala instalacje programowac jak chce :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.