  • Data: 2013-10-22 14:20:06
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:99f8d9e7-2d6d-4b3d-8b16-1c91cc913d67@googlegrou
    ps.com...

    >Od poczatku chcialem sterowanie via plc i tak mam. Dla mnie b. duza wygoda
    >bo jest pare przydatnych rzeczy. Przede wszystkim wylaczanie wszystkich
    >swiatel jednym przyskiem przy wyjsciu z domu (obok domofonu) i przy
    >lozku w sypialni (nie trzeba isc po ciemku do wyra tudziez sprawdzac
    >czy wszystko zgasilismy a przy duzym domu to jest troche chodzenia ;)

    Adam, to się da zrobić w cenie 1/10 jaką ty wydałeś, za pomocą stycznika w
    rozdzielce oraz wyłącznika na ścianie przy domofonie.

    >Po drugie pieknie dziala to jako symulator obecnosci domownikow - wlacza i
    >wylacza lampki wedlug ustawionego harmonogramu.

    To też zrobię w 1/10 ceny za pomocą mniej wyrafinowanych podzespołów.

    >I ostatnie - sterowanie via net / smartfon, wiekszosc uzna to za bajer ale
    >to naprawde czasem jest swietne rozwiazanie jak lezysz wygodnie i nie chce
    >ci sie dupy ruszyc zeby zgasic swiatlo w kuchni ;)

    Zanim ty apke na smartfonie odpalisz i wyłączysz to światełko to ja zejdę z
    wyra i pogaszę w domu wszystkie światła.
    Tobie brzuch urośnie a ja będę miał nogi fitt.

    >Oprocz tego mam tam czujnik zmierzchowy i po zmierzchu do polnocy wlacza mi
    >kilkanascie roznych malych dekoracyjnych LEDow (przy schodach, kilka w
    >salonie
    >etc).

    Też w 1/10 zrobię.

    >Wszystko to mozna zrobic "tradycyjnymi" metodami ale trzeba o tym myslec
    >na samym poczatku budowy
    Nie trzeba.

    > no i pozniej w trakcie trudno juz cos poprawic,
    >z PLC po prostu zrobilem instalacje i teraz uzywajac tylko i wylacznie
    >kompa moge obie cala instalacje programowac jak chce :)

    Mam instalację w rurach i pojemną rozdzielkę a wszelkich modyfikacji
    dokonuję wkrętakiem za 5zł.