  • Data: 2013-10-24 15:09:21
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 24 października 2013 14:58:35 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Dla mnie kąpiel w 50 stopniach też ;) 35 stopni wystarczy, a z tego masz spokojnie
    z 500 l takiej temperatury.

    Nie chodzi o to ze musi sie myc w 50stC tylko jak korzysta z II taryfy
    to musi zagrzac wyzej w nocy zeby pozniej korzystac za dnia :)
    50stC w bojlerze 300l na cala dobe na 4 osobowa rodzine to IMHO bardzo malo.
    Ale przyznalem mu racje, nie wnikam w to kto ile razy i jak dlugo sie kapie.

    > Z czego kolejną dychę gdzieś zjada lodówka (z tego co patrzę a-klasowe mają ok.
    300-350 kWh/rok.

    > Zmywarka / pralka jak ktoś ma - kolejny 1 kWh na cykl jak nie lepiej - na 4 osoby
    trzeba liczyć z 10 prań jak nic - i z 15 zmywań - to następna dycha.

    I on jeszcze na indukcji gotuje, komputerow uzywa i ma plazme 50' :))
    Akurat. Plazma 200W nawet po 2h dziennie daje kolejne 12kWh = 7-8 pln (bo
    w drogiej taryfie glownie chodzi). A gdzie gotowanie, oswietlenie, NKa,
    komputery, sterownik, pompy i piec CO. W zyciu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.