    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Fri, 11 Sep 2015 13:18:26 +0200
    <a...@g...com>
    <mss67c$972$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <msu1k8$mf6$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>

    dyskusyjnych:f843754c-265c-4c7d-9d6c-2b3d79623474@go
    oglegroups.com...

    > był. Moze w twoim rejonie kuratorium było jakies normalniejsze i nie
    > dawalo takich zalecen. U nas to miało miejsce.

    "Zalecenia" były te same. W znanych mi przypadkach po prostu szła stara
    śpiewka "proszę mi to dać na piśmie".

    > jedno dziecko jest gotowe do szkoły, inne nie jest.
    > http://www.sp4koszalin.com/ofertagaleria13.htm znajdz różnice miedzy
    > przedszkolem a szkołą,

    No widzę w przedszkolu dzieci rysują przy "stolikach" a w szkole w
    "ławkach". Pokaż zdjęcie czasu gdy się _bawią_, albo gdy pani im czyta.

    > potem poszukaj ilosc obsługujących osób, itd.

    W obu przypadkach jedna na grupę.

    > Jedno dziecko da rady wysiedziec w ławce, inne nie. Tylko tyle.

    No więc tłumaczę Ci po raz kolejny że w nowej pierwszej klasie (i drugiej i
    trzeciej) dzieci nie siedzą cały dzień w ławkach. Proponuję jednak pójść do
    szkoły i zobaczyć albo zapytać kogoś jak to wygląda dziś a nie jak wyglądało
    gdy do pierwszej klasy chodziły Twoje dzieci.

    > No zgoda - tyle ze zauwaz ze ci idioci plan demontazu wprowadzają
    > nadzwyczaj konsekwentnie od lat. Wg mnie 6latki w szkolach to czesc tego
    > debilnego procesu.
    > Czyli trzeba ich pogodnic i nauczanie odbudowac.

    Ależ to dwa różne procesy. Proces odsuwania matematyki i fizyki na później
    trwa co najmniej od 20 lat. Już w latach 90-tych zakres matematyki w liceum
    był mniejszy niż w latach 80-tych. Wiem bo porównywałem podręczniki. Do
    "olimpiady" przygotowywałem się z tych starych.

    Natomiast obniżenie wieku szkolnego to ogólnoświatowy trend, a nie nasz
    wymysł. I jak pisałem postępuje konsekwentnie gdzieś tak od średniowiecza
    :-)

    > Ty w ogóle na oczy widzisz swoje dzieci? Bo ja swoje dziecko potrafiłem
    > ocenic :) Nawet poszło do 1klasy jako 6latek.

    Doskonale wiem jaką _wiedzę_ mają moje dzieci, wiem jak zachowują się w
    grupie 2, 3,.. 9 osób. Wiem, też czy potrafią nawiązywać stosunki z
    rówieśnikami. Ale gdyby nie rozmowy z przedszkolanką nie wiedziałbym jak się
    zachowują w grupie 20 dzieci.

    Bo z tego że dziecko jest cierpliwe gdy jest 3 w kolejce nie wynika że
    będzie cierpliwe gdy będzie 13 w kolejce (gdy np. pani w przedszkolu
    rozdziela deser).

    > Ale znam ten typ myslenia, spotykam sie z opinią ze nie mogę bezpiecznie
    > prowadzic samochodu, bo nie jestem obiektywny w ocenie swoich mozliwosci
    > lepiej!.
    > Jakas niewolnicza mentalnosc.

    Proponuję jednak więcej pokory. Tacy co "wiedzieli", że potrafią jeździć 250
    na motorze po mokrej drodze leżą na cmentarzach.
    Rozumiem, że Ty potrafiłeś obiektywnie ocenić swoje możliwości kierowcy juz
    po kilku godzinach jazdy - gratuluję! Ale nie wszyscy są Duchami Świętymi,
    albo innymi prorokami.

    Bo wiesz, różnica między Toba a nauczycielem czy psychologiem jest taka ze
    Ty na co dzień obserwujesz poczynania kilku/kilkunastu dzieci a nauczyciel
    kilkuset. Doświadczenie jakby "trochę" inne. :-)

    > Rok później do szkoły bez stresu "wczesniacta", lepiej kształcąca szkoła
    > bo nie zmuszona do równania w dół itd - nie ma jasnej i jednoznacznej
    > zaleznosci > ze rok wczesniej to lepiej.

    Jakiego stresu??? Spytaj jakieś dziecko czy odczuwa stres dlatego że zamiast
    do "przedszkola" chodzi do "szkoły".
    Podałem Ci trzy argumenty za. Jak dotąd nie podałeś ani jednego przeciw. A w
    zasadzie próbowałeś podać dwa: dziecko nie wysiedzi (ale wcale nie musi!) i
    że nie jest przygotowane do nauki (tak jakby w przedszkolu się nie uczyło a
    tylko bawiło).

    Pozdrawiam
    Ergie