  • Data: 2015-09-23 16:23:23
    Temat: Re: imigranci
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wierzysz? A wiedzą to nie łaska sie skalac? ;)

    "Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez szwajcarską gazetę "Basler Zeitung" - aż
    95 proc. uchodźców z Erytrei, którzy w ostatnich latach otrzymali prawo do pobytu w
    Szwajcarii, nie podejmuje żadnej zarobkowej pracy. Żyją z zasiłków socjalnych
    wypłacanych im przez tamtejsze gminy. Podobnie sprawa się ma w przypadku innych
    nacji: 87 proc. Syryjczyków, 84 proc. Irańczyków i 75 proc. uchodźców ze Sri Lanki
    również nie podejmuje oficjalnego zatrudnienia, mimo że możliwości znalezienia
    prostej, nie wymagającej dobrej znajomości języka, pracy są bardzo realne (w
    Szwajcarii stopa bezrobocia jest jedną z najniższych w Europie). Powód? - Azylanci z
    prawem do stałego pobytu, którzy są bezrobotnymi otrzymują średnio 1000 CHF
    podstawowego zasiłku socjalnego (ok. 3,9 tys. zł) oraz inne dodatki finansowe (w
    przypadku rodzin z dziećmi). Państwo zapewnia im także opiekę zdrowotną oraz
    mieszkanie. Szwajcarscy rolnicy, którzy co roku desperacko szukają rąk do pracy w
    sezonie letnim, chętnie zatrudniliby uchodźców. Ale ci nie kwapią się do ciężkiej,
    fizycznej pracy. Zasiłki są na tyle wysokie, że imigranci nie czują żadnej motywacji,
    by pracować.

    Podobne dane dotyczące imigrantów docierają do nas z Holandii. Zgodnie z oficjalnymi
    statystykami rządowymi aż 68,9 proc. Somalijczyków, 62,2 proc. Syryjczyków oraz 57,8
    proc. Irakijczyków korzysta regularnie z pomocy społecznej i otrzymuje zasiłki
    socjalne. W przypadku Holendrów współczynnik ten spada do 3,1 proc., a w przypadku
    Polaków przebywających w kraju tulipanów - do zaledwie 2,1 proc. (!). "

    > jak widać oni chcą pracować:
    > <http://www.sport.pl/pilka/1,65082,18833156,uchodzca
    -kopniety-przez-wegierska-reporterke-zostanie-trener
    em.html>

    ale bogaty przykład. Jeden co chce pracowc. Ja powiem wiecej - nawet kilkanascie
    procent chce pracowac. Problem w tym ze reszta nie chce.

    b.