    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: indukcyjka
    Date: Sun, 6 May 2012 15:51:36 +0000 (UTC)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > w sieci są co najmniej wyniki dwuch podobnych eksperymentów gdzie zużycie
    > mocy było prawie identyczne
    >
    > czajnik 0.12 indukcja 0.13 kWh...
    >
    > tylko weź pod uwage że garnek jest metalowy i oddaje więcej ciepła do
    > otoczenia, ponadto trzeba zużyc troszkę energii na samo podgrzanie garnka.
    > pojemność cieplna plastikowego czajnika jest pomijalna.

    czajnik 0,12 i indukcja 0,13. Ktoś zwyczajnie oszukał bo koniecznie chciał coś
    udowodnić. Wynik jest tak dobry że niemożliwy do uzyskania. Chociażby dlatego
    że miejsce na którym ustawia się garnek też się rozgrzewa od garnka. O
    stratach przez garnek i pokrywkę z grzeczności nie wspomnę. Gdyby sprawność
    wynosiła 80% uznał bym to za dobry wysoki wynik ale realny. Z wyniku jaki
    podałeś wychodzi że sprawność czajnika jest mniejsza od indukcji. A to jest
    niemożliwe.