    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <jnos0f$b76$1@inews.gazeta.pl> <jnostg$d1l$1@inews.gazeta.pl>
    <jnothc$ebr$1@inews.gazeta.pl> <jnov7j$hum$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa04f6a$2$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnpju5$96u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa15cf9$2$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo2daj$clf$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa81901$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo984p$4d3$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa9288d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jobs1l$st4$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3VnJHK$16Q@mike.oldfield.org.pl>
    <jodq5c$58h$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3Vnvhz$16Z@mike.oldfield.org.pl>
    <4fab904c$1@news.home.net.pl> <c1.01.3VpWP6$16j@mike.oldfield.org.pl>
    <4facaab5$1@news.home.net.pl> <joiu9a$ipb$1@node2.news.atman.pl>
    <joj394$o4v$1@node2.news.atman.pl> <4...@o...rrr.pl>
    <14564641.3.1336770775488.JavaMail.geo-discussion-forums@vbnj36>
    <josri8$mjo$1@inews.gazeta.pl> <joth4t$6po$1@node2.news.atman.pl>
    <jovokg$7j8$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Thu, 17 May 2012 17:15:47 +0200

    Użytkownik "rrr" napisał:
    > W skrócie: poprzez "fachowe" zerowanie starej instalacji zafundował
    > sąsiadowi jeszcze wtedy 220V bodajże na pralce, czy kranie. Choć
    > takich kwiatków,może mniej drastycznych, swojego czasu bywało
    > sporo, szczególnie przy remontach, wymianie aluminium na miedź itd.
    > Wystarczy przyłożyć przedramię do pralki, obudowy komputera,
    > a poczuć można charakterystyczne mrowienie :)

    To charakterystyczne mrowienie od komputerów i nowych urządzeń silnikowych
    to jest obecnie norma! Czyli partactwo zgodne z normami!
    Ostatnio znajomy myjąc auto nowo zakupioną super myjką ciśnieniową zaczął
    dosłownie tańczyć od pieszczenie prądem. Kazał mi ją naprawić bo myślał że
    jest zepsuta, okazało się że faktycznie jest zepsuta ale fabrycznie i to
    fabryczne uszkodzenie jest zgodne z normami elektrycznymi!!!
    Chodzi o dopuszczalna impedancję fazy do PE i traktowanie tego przewodu w
    różnych urządzeniach jako ujście prądu dla filtrów i wszelkich upływności,
    oczywiście to działa dopóki PE się nie urwie bo wtedy zaczyna się TANIEC:)