  • Data: 2012-05-17 21:11:22
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego nie pisz bzdur. To, że twojego kolegę "pieściło" czy "mrowiło",
    > było skutkiem niewłaściwego użytkowania myjki, czyli podłączenia myjki do
    > gniazda bez przewodu/bolca ochronnego. W instrukcji
    > takiego każdego urządzenia jest napisane jak byk, że wolno podłączać tylko
    > i wyłącznie do gniazd posiadających bolec ochronny.

    A kto ci powiedział że myjka została podłączona do gniazda bez bolca
    ochronnego?!?!?
    Myjka została podłączona prawidłowo do prawidłowego gniazda z bolcem
    ochronnym!
    Po prostu przewód ochronny się naderwał, lub nadpalił.

    Więc takich mamy fachowców od norm że zgodnie z prawem może zabić człowieka
    w wyniku uszkodzenia jedynie przewodu ochronnego!!!!
    Do wyobraźni może więcej przemówi fakt że myjka w czasie pracy pryska wodą i
    niczym dziwnym w takiej sytuacji jest że prąd z myjki "wyjdzie" strumieniem
    wody i podłączy człowieka z ziemią pod napięcie!
    Najśmieszniejsze jest to że ten człowiek był w gumiakach, więc nawet jak by
    wsadził palec do gniazdka to nie groziło by mu porażenie, a tutaj bez
    żadnego kontaktu z instalacja i w obuwiu ochronnym mało nie został zabity
    prądem i z powodu sprawnego (zgodnie z normami) urządzenia!

    Chociaż korciło mnie żeby rozebrać myjkę w drobny mak i zobaczyć to
    partactwo na własne oczy ale to był sprzęt markowy i za kilka tysięcy
    złotych, wiec nie żadna chińszczyzna, więc zostaje mi się jedynie domyślać
    że sprawcą pewnie był jakiś filtr powodujący przebicie do PE zgodne z
    normami.
    Takich kwiatków we wszelakich normach jak i w całym prawie jest cała masa i
    każdy kto poza ich czytaniem dysponuje rozumem i wiedzą to o tym wie i nie
    jest takim durniem żeby twierdzić ze normy zapewniają bezpieczeństwo, jest
    wprost przeciwnie!