  • Data: 2012-05-17 22:14:52
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-16 14:02, Piotr Wyderski pisze:

    > Ano, nie doceniasz pomysłowości polskich elektryków. Zwłaszcza
    > takich, którzy normy nie tylko czytają, ale i pisać je próbują.
    >
    > http://redinpe.d2.pl/attachments/article/129/13.pdf
    >
    > Dokładnie dlatego spytałem Jacusia, czym -- jako fachowiec
    > -- kierował się w czasach obowiązywania tego zalecenia Polskiego
    > Komitetu *Normalizacyjnego*: zaleceniem, narażając ludzi na porażenie
    > potencjałem przywleczonym, który by na tych częściach nigdy nie
    > wystąpił bez tego połączenia, czy zgodnie ze zdroworozsądkową analizą
    > pana Musiała, ale tym samym *wbrew zaleceniom* dla wykonawców
> [...]

    Gdybyś przeczytał i zrozumiał tamte normy oraz Prawo Budowlane to byś
    wiedział, że nie było obowiązku obejmowania metalowej armatury
    hydraulicznej połączeniami wyrównawczymi wg tamtych norm.
    Tak naprawdę cała ta kłótnia o rzekome "uziemianie" plastikowych rur
    była nakręcana przez takich samych durni, którzy piszą tu na grupie o
    wymogu łączenia plastikowych rur. Wybacz, że napiszę wprost - należych
    do tego grona.
    Dziwię się, że dr Musiałowi chciało się walczyć z takimi durniami,
    którzy nadinterpretowali prawo oraz normy.