  • Data: 2012-05-17 20:11:33
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-17 17:15, news pisze:

    > To charakterystyczne mrowienie od komputerów i nowych urządzeń
    > silnikowych to jest obecnie norma! Czyli partactwo zgodne z normami!
    > Ostatnio znajomy myjąc auto nowo zakupioną super myjką ciśnieniową
    > zaczął dosłownie tańczyć od pieszczenie prądem. Kazał mi ją naprawić bo
    > myślał że jest zepsuta, okazało się że faktycznie jest zepsuta ale
    > fabrycznie i to fabryczne uszkodzenie jest zgodne z normami
    > elektrycznymi!!!
    > Chodzi o dopuszczalna impedancję fazy do PE i traktowanie tego przewodu
    > w różnych urządzeniach jako ujście prądu dla filtrów i wszelkich
> [...]

    Kolego nie pisz bzdur. To, że twojego kolegę "pieściło" czy "mrowiło",
    było skutkiem niewłaściwego użytkowania myjki, czyli podłączenia myjki
    do gniazda bez przewodu/bolca ochronnego.
    W instrukcji takiego każdego urządzenia jest napisane jak byk, że wolno
    podłączać tylko i wyłącznie do gniazd posiadających bolec ochronny.
    To tak jak byś kupił urządzenie zasilane napięciem 110V i miał
    pretensje, że po podłączeniu do instalacji 230V, urządzenie się spaliło
    i obwiniał za to producenta.