eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu › Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Date: Mon, 10 Jan 2011 11:58:44 +0100

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    news:op.vo28gf0k4limig@sioux...
    >Witam, powoli przerzucam się z myślenia o betonie i pustakach na myślenie
    >o rurach i przewodach :)

    [ciach]

    Nie wiem czym chcesz docelowo sterowac, ale jesli swiatlem to na jednym
    sterowniku raczej nie powinno sie skonczyc. Ja mam jedna skrzynke (czasem
    dwie) sterujaca na jedno pomieszczenie, ale tez mam calkiem sporo
    sterowanych punktow swietlnych (w malych pomieszczeniach przynajmniej dwa, w
    najwiekszych z dziesiec - posd jkazdym z dzisieciu "przekaznikow" moze byc
    kilka punktow swietlnych). Gdyby torobic jednym sterownikiem musialby miec
    ogromna ilosc wyjsc, a i opanowanie ogromnej liczby kabli byloby problemem.

    Zatem przy twoich wymaganiach dalbym skrzynki (jedna, dwie na pomieszcenie)
    w scianach od ktorych szly by przewody do swiatel i przelacznikow, tak
    odpowiednio polaczone. Jak bedziesz gotowy wsadzisz do tych skrzynek
    sterowniki. Skrzynki nie powinny byc male.

    Nie widze sensu bawic sie w sterowanie swiatlem, gdy ma ono byc ograniczone
    jak za komuny tzn. zyradol na suficie i tyle.