eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu › Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
  • Data: 2011-01-10 12:04:07
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Sty, 12:04, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > jakie konkretne zastosowania praktyczne znalazles dla takiej instalacji z plc?
    > Nie pytam o typowy belkot marketingowy: symulacja domownikow itp.

    Poki co (bo caly czas wykanczam domek wiec na "bajery" nie ma czasu) -
    > sceny swietlne w salonie, wlaczanie pradu w kotlowni w godzinach
    dzialania II taryfy (wbudowany zegar czasu rzeczywistego),
    sprzegniecie z czujka ruchu (automatyczne wlaczanie/wylaczanie
    swiatla) w poki co dwoch miejscach (garaz + wiatrolap), bezproblemowa
    obsluga swiatel na schodach czterema przelacznikami (wyjscie z
    garazu1, wyjscie z garazu2, wyjscie z wiatrolapu i schody na dole),
    DISCO-lampy-pseudo-wiejskie-stroboskopy zrobione funkcja generatora
    PWM z oswietlenia halogenowego na impreze sylwestrowa (haha to
    bardziej jako zart ale dzialalo;))), czujka zmierzchowa na zewnatrz i
    wedlug niej wlaczane kilka energooszczednych lampek LEDowych w calym
    domu (podswietlenie schodow, kuchni, kominka, korytarzy etc),
    wylacznik oswietlenia calego domu przy wyjsciu i w sypialni.

    Narazie tyle. Bedzie oczywiscie symulacja obecnosci domownikow (nie
    wiem czemu nazywasz to belkotem marketingowym - IMHO b. wazna rzecz
    jak wyjezdzamy na wakacje), sprzegniecie z rekuperatorem i sterowanie
    predkosciami w zaleznosci od kilku czynnikow (temperatur wew, zew,
    wilgotnosci). I nie wiem co tam jeszcze, cos sie na pewno znajdzie ;-)

    Na pewno wszystko daloby sie zrobic bez PLC tylko ze trzebaby miec to
    wszystko przemyslane DOKLADNIE w fazie projektowania. Nie byloby to
    tez zbytnio elastyczne. A jak jest na budowie kazdy chyba z nas wie -
    jak sie robi elektryke to wszystko jest w stanie surowym i nie do
    konca wiemy co gdzie jak i z czym - latwiej pociagnac do wylacznikow
    skretki, do oswietlenia kabelki (moga byc ciensze, wiele wiecej nie
    wydamy), podlaczyc wszystko do PLC i siedzac przy laptopie ustawiac
    sobie wszystko, niz potem kuc, dokladac jakies dodatkowe urzadzonka i
    kombinowac jak to wszystko sensownie przerobic. PLC ma zarypiste
    mozliwosci i jestem pewien ze jak skoncze wykonczeniowke i znajde
    troche wolnego czasu - znajde jeszcze nie jedno zastosowanie ktore
    przyda sie w praktyce i bedzie ulatwieniem w "obsludze" domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.