eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Date: Fri, 9 Dec 2011 00:31:54 -0800 (PST)

    On Dec 8, 2:35 pm, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Witam,
    >
    > powoli i mgliście rysuje mi się obraz tych instalacji, ale wciąż jest wiele
    > niewiadomych... Proszę o pomoc, bo moja wiedza jak na razie jest mikra...
    >
    > Sieć komputerowa: chcę dać w każdym pokoju po 1-2 gniazda, gdzie będzie
    > można wpiąć komputer. Staram się przewidzieć gdzie będzie stało biurko,
    > szafa, łóżko, więc sądzę, że 1 gniazdko (drugie rezerwowe, gdyby biurko
    > zmieniło lokalizację) powinno wystarczyć.

    Jesli nie wiesz jak bedziesz tego domu uzywal to lepiej zaplanuj
    wiecej punktow w ktorych bedziesz mial dostep do kabli.
    Licz sie z tym ze czesc rzeczy mozna puscic po wifi ale nie wszystko.
    Do tego im wiecej urzadzen tym wieksza szansa ze sie beda zaklocac.
    W miejscu gdzie bedziesz mial jakies centrum medialne daj wiecej
    skretek albo zaplanuj switch.

    > Rozumiem, że kabel to będzie skrętka. Od każdego gniazdka prowadzę skrętkę
    > do jednego punktu centralnego? W punkcie centralnym będzie ruter/serwer?
    > Sądzę, że docelowo wszystkich komputerów w domu będzie 4 (trójka dzieci,
    > więc gdy podrosną każde będzie miało własny komputer jak sądzę).

    Punkt centralny zaplanuj jeden. I tak aby w nim wygodnie wszystko
    pomiescic.
    Dzis tam pewnie postawisz router dostepowy plus jakis switch ale z
    czasem moze dojsc jakis "serwer" w postaci laptopa, dysk NAS,
    nagrywaczka monitoringu itp. Wielkosc to jak szafka kuchenna
    "pojedyncza".

    > Jak wybrać ten punkt centralny? Pomieszczenie gospodarcze, garaż, wiatrołap?
    > Lepiej parter czy może poddasze? A może stryszek ponad poddaszem? Jeśliby
    > kiedyś miał stanąć serwer to taki zakamuflowany stryszek byłby chyba
    > niezły...

    U mnie jest w "między pokoju" za drzwiami. Tam gdzie i tak nic nie
    mozna wstawic. Szafke zrobilem trojkatna. Jesli w srodku ma byc wifi
    to nie powinna miec metalowej konstrukcji.

    > Sieć telefoniczna: nie wiedzę sensu jej robić.
    >
    > Sieć telewizyjna: w każdym pokoju chcę dać po 1 gnieździe na telewizję.
    > Kabel to koncentryk? Kable też mają iść do jednego punktu centralnego? Wybór
    > tego punktu chyba oczywisty - stryszek, bo będzie najbliżej anteny. A co w
    > przypadku, gdy zrezygnuję z anteny i będę chciał telewizję z kablówki (teraz
    > jej nie ma i długo nie będzie, ale może kiedyś dociągną).

    Masz na mysli telewizje naziemna? Jesli tak to ok.
    Ale licz sie z tym ze moze jak satelite sobie sprawisz to bedziesz
    chcial obraz wpuscic tez w inny tv.

    > Sieć domofonowa: w domu będę chciał mieć 2 punkty: jeden w przedpokoju,
    > drugi w korytarzu na poddaszu. Wystarczy? Jaki kabel? Z każdego punktu w
    > domu ciągnąć osobny kabel do "dzwonka" przy furtce?
    >
    > Wiem, że to są podstawy, ale od czegoś muszę zacząć. Potem przyjdzie czas na
    > pytania na "wyższym" poziomie...

    Licz sie z tym ze kabli w domach przybywa. Jesli mozesz to ukladaj je
    w korytkach.