  • Data: 2012-06-01 09:12:35
    Temat: Re: instalacja na 6 mieszkań z jednym piecem
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Napiszę Tobie jak to jest u mnie w bloku.
    Jest piec centralny z zasobnikiem. Na klatce schodowej jest pion ze wszystkim:
    woda, CO, CWU, elektryka (liczniki).
    Każdy lokal na licznik na ciepłą i zimną wodę + pomiar CO.
    Na klatce schodowej część lokali jest wynajmowanych, kilka należy do
    właścicieli i kilkanaście do mienia wojskowego, więc pełna różnorodność.
    Pewnych sytuacji kłopotliwych nie unikniesz i tak, gdyż u mnie w bloku jest
    kilka osób, które mają zadłużenie i nie wywiązują się ze swoich obowiązków
    płatniczych na czas.
    I teraz cały myk polega na tym, że musisz skalkulować opłatą za media tak, aby
    nie była ona na granicy realnego zużycia, ale żeby wykraczała po za nią, tak
    abyś mógł mieć środki w przypadku zaległości od najemców. Po za tym
    indywidualny licznik np. gazowy z umową na najemcę to strzał w nogę. Najemca
    nie płaci, gazownia odcina, Ty wymawiasz umowę i pozbywasz się lokatora, a
    licznika gazowego do lokalu nie ma:]] zostajesz z problem. Po za tym mając
    wszystkie media w swoim ręku (dostęp do zaworów, liczników) z klatki
    schodowej, możesz poprzesz np. odcięcie wody próbować egzekwować należności.
    Ktoś pisał, że będą zarzucać Tobie, że liczniki są nielegalne itp. itd. Ktoś
    jak się nie zna niech nie pisze bzdur, liczniki montujesz z legalizacją, masz
    na to papiery, zawierasz stosowne zapisy w umowie najmu włącznie z numerami
    liczników i po sprawie.
    Wiem coś o tym bo od 7 lat tak mieszkam i pewne metody zostały wypracowane i
    działają.