  • Data: 2012-07-17 09:45:59
    Temat: Re: inteligentna cyrkulacja CWU
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > będę robił instalację z cyrkulacją ciepłej wody. ... trzeba byłoby długo
    > czekać aż dopłynie ciepła woda gdyby nie było cyrkulacji. No właśnie, ile
    > czasu? Kilka sekund, kilkanaście, więcej?

    odległość znasz, średnice rur pewnie też,
    teraz ustal albo zmierz natężenie wypływu wody z Twojej armatury i będziesz
    miał wynik....

    > Od tego zależy jak będę sterował uruchamianiem pompy cyrkulacji. Planuję
    > zamontować czujniki ruchu i pompa byłaby włączana w reakcji na sygnał z
    > któregoś z czujników.

    na początek proponowałbym Ci prostą pompę sterowaną jedynie najprostszym
    sterownikiem czasowym on/off.

    u mnie chodzi non stop całą dobę - wyłączam "ręcznie" jak gdzieś wszyscy
    domownicy wyjeżdżają na dłużej niż jeden dzień

    > Nie wiem gdzie umieścić czujki ruchu.

    połącz to z instalacją alarmową, jak juz bardzo chcesz ruchem sterować

    > To zależy od tego ile czasu potrzeba na dopłynięcie ciepłej wody. Jeśli
    > czujnik byłby w łazience w środku, to byłoby najekonomiczniej, ale być
    > może trzeba byłoby czekać na ciepłą wodę.

    nie bardzo widzę związek pomiędzy tymi wartościami...

    z ekonomią ma to bardzo niewiele wspólnego, bardziej z jakimś poczuciem
    "dobrze zrobionej roboty"
    albo "ale jestem super i to fajnie wymyśliłem"

    moje roczne obserwacje nie wykazały istotnych oszczędności na energii
    w zestawieniu sezonu ze sterowaniem i tego co mam teraz,
    ale wszystko zależy od tego, czym grzejesz...

    > Jeśli chodzi o kuchnię, to czujnik musiałby być umieszczony w jej pobliżu,
    > aby czas dojścia osoby do zlewu pozwolił na dopłynięcie ciepłej wody.
    > Po uzyskaniu sygnału z którejś z czujek, pompa byłaby włączana na 15
    > minut.

    zobacz sam jak bardzo sobie komplikujesz życie...

    jak chcesz być mega oszczędny i nie marnować energii na recyrkulacje
    w pierwszej kolejności dobrze zaizoluj rury z wodą.
    możesz dać nawet podwójne otuliny, jak masz na to miejsce - jednorazowy
    niewielki wydatek

    albo grzać wodę bezpośrednio w miejscu poboru w czasie poboru....
    (ogrzewaczami przepływowymi)