    From: QbaB <Q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak długo suszyc tynki cem-wap?
    Date: Wed, 4 Feb 2009 22:47:14 -0800 (PST)

    On 4 Lut, 16:18, "tornad" <t...@v...pl> wrote:

    > Powodzenia.

    Dzięki tornad za wykład. Też mi sie kojarzyło że tynk się krystalizuje
    i potrzebuje do tego CO2. Jak mniemam to im niższa temperatura procesu
    (ale dodatnia oczywiście ) tym proces przebiegac będzie wolniej i
    dzięki temu spokojniej czyli generalnie lepiej. To samo dotyczy
    wilgotności, im mniejsza różnica pomiędzy powietrzem a tynkiem tym
    lepiej dla procesu, ale oczywiście dłużej.
    Moje największe obawy wzbudza jednak nagłe nadejscie dużego mrozu. Nie
    wiem czy spoiny oraz wieńce nie przemarzną aż do wewnątrz pomimo
    utrzymania dodatniej temp w budynku. Jakby nie patrzeć jest środek
    zimy. Myślę że mrozy rzędu -5 st przetrzymam jednak później może być
    trudno.
    Najwyżej za jakiś czas będę innym szaleńcom na grupie odradzał
    tynkowanie zimą :)

    Pzdr
    QbaB