eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/ › Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco
    jasno? :/
    Date: Mon, 28 Nov 2011 08:25:03 -0800 (PST)

    On Nov 28, 2:48 pm, shaman <g...@m...pl> wrote:
    > Cześć,
    >
    > Dzisiaj na grupie ujawniam swoje obawy i dylematy :) Od jakiegoś czasu
    > chodzi za mną sprawa oświetlenia. Chcę zacząć elektrykę więc muszę w
    > końcu zdecydować co i gdzie będzie świeciło. I jest to dla mnie wielki
    > problem. Jak się za to zabrać? Nie mam na razie zbyt sprecyzowanej
    > wizji jak ma wyglądać oświetlenie. Nie jestem gorącym entuzjastą
    > podwieszanych pudeł z halogenami, raczej optuję za normalnymi
    > wiszącymi lampami w jakiejś nowocześniejszej stylistyce. Ale zupełnie
    > nie mam pojęcia jak rozplanować ilość i umiejscowienie tych lamp. Jest
> [...]
    Metodologii nie znam ale ujawnie jak mam u siebie:
    Centralnie z sufitu tradycyjny zyrandol. Optymalnie jest dac tam
    swietlowki (odpowiedniki 60 i 100W). Wlaczane wlacznikiem podwojnym.
    Zyrandol zeby bylo jasno musi swiecic takze na sufit (bo bialy).
    Dodatkowo w 4 rogach pokoju mam kinkiety. W nich po odpowiedniku
    40-60W. Jedna sztuka z nich - swietlowka 5W (nawet nie wiem czego
    odpowiednik).
    Wlaczanie sznurkiem.

    Rezultat jest taki ze spod palca mozna miec okolice 150W centralnie
    albo nastrojowe 40-60W w jakiejs kolorowej obudowie.
    Do tego jeden z kinkietów lub jedna z "odnóg" kinkietu podpieta pod
    czujke ruchu (to warto dobrze zaplanowac aby po wejsciu sie
    automatycznie zapalalo i nie rzucalo sie w oczy.
    W rezultacie chodzisz po domu jak hrabia z służącym.

    Jesli masz warsztat to warto rozwazyc swietlowki rurowe w duzej
    obudowie z blaszanym odblysnikiem (czy jak sie to nazywa).

    Na podworku jeden halogen na czujke ruchu plus jakies 2000W halogenow
    wlaczanych recznie. Chyba ze nie robisz nigdy nic na dworze wtedy
    mozna odpuscic. Przydaje sie zimą albo jesienia kiedy popracowac
    jeszcze by mozna ale nic nie widac.

    Czujki ruchu bardzo sie przydaja przy dzieciach. Dzieci nie boja sie
    wtedy po domu chodzic.
    Tylko trzeba kupic estetyczne i liczyc sie z tym ze dosyc szybko
    zdychaja. U mnie ansmann umarl po 4 latach. A zapalal swiatlo dobre
    40-150razy dziennie.