  • Data: 2010-05-04 17:33:41
    Temat: Re: jak pozbyć się koniczyny z trawnika?
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dzięki za odpowiedzi! nie jestem znawcą, ale wygląda na białą (chyba
    > jest taki gatunek koniczyny); też mi się wydaje, że przyszła z trawą, bo
    > nasiona traw kupowałem w takiej centrali dla rolników i facet "namieszał"
    > mi na zamówienie, no i mam, trzeba było kupić z Leroy...
    >
    > poczekam kilka tygodni i poobserwuję, ale wydaje się, że jest "silniejsza"
    > od mojej biednej trawki, bo ruszyła wyspami jak nie wiem co;

    Witam!
    Nie wiem jakie masz warunki glebowe i wodne, ale koniczyna biała ma
    korzystny wpływ na trawę( zjawisko to nosi nazwę allelopatia), a to że teraz
    ją widać to jest jej właściwość. Jak "wytrujesz" koniczynę to na jej miejsce
    mogą pojwić się inne mniej korzystne "chwasty" Ponadto sama trawa wymaga
    (aby ładnie wyglądać) sporych ilości wody. W okresach bezdeszczowych
    będziesz musiał dość intensywnie deszczować. Koniczyna swoimi liścmi chroni
    glebę przed wysychaniem (zacienianie). Taki trawnik (z koniczyną) jest
    bardziej odporny na suszą. Tak że trawnik z samych traw wymaga dużo więcej
    czasu do "obsługi" Nie wiem jaką masz kosiarkę, ale co kilka koszeń nie
    wywóź trawy tylko zostaw na trawniku (oczywiście trzeba ją rozdrobnić i
    rozrzucić) Najlepiej jak kosiarka od razu to robi.. Po rozłożeniu wzbogaci
    glebę w próchnicę.
    Pozdrawiam - Waldek