  • Data: 2010-05-04 17:59:06
    Temat: Re: jak pozbyć się koniczyny z trawnika?
    Od: Wiesiek <w...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > korzystny wpływ na trawę( zjawisko to nosi nazwę allelopatia), a to że teraz
    > ją widać to jest jej właściwość. Jak "wytrujesz" koniczynę to na jej miejsce
    > mogą pojwić się inne mniej korzystne "chwasty" Ponadto sama trawa wymaga
    > (aby ładnie wyglądać) sporych ilości wody. W okresach bezdeszczowych
    > będziesz musiał dość intensywnie deszczować. Koniczyna swoimi liścmi chroni
    > glebę przed wysychaniem (zacienianie). Taki trawnik (z koniczyną) jest
    > bardziej odporny na suszą. Tak że trawnik z samych traw wymaga dużo więcej
> [...]

    no nie powiem z tą allelopatią to mnie zastrzeliłeś, nie mogę się
    jeszcze pozbierać... kosiarkę mam bez cięcia, ale przed dwoma dniami
    zamówiłem sobie kompostownik bo mnie rachunki za wywózkę trochę
    denerwowały i jesienią już będę miał swój kompost to rozrzucę go na zimę
    w miejscach gdzie słabej rośnie;

    oczywiście koniczynkę zostawiam i obserwuję co z tego wszystkiego
    wyrośnie, z tej symbiozy ma się rozumieć;

    a jeszcze przy okazji, widząc z jakiej klasy fachowcem mam przyjemność,
    zapytam czy może znasz jakiś patent na takie coś co jest chyba grzybem,
    znajomy określa to "biała pleśń", a co sprawia, że po zimie są miejsca
    zupełnie bez trawy i to z reguły te gdzie rosła najintensywniej, ale na
    szczęście teraz od korzonka trawka odrasta, czy to trzeba czymś pryskać
    i o jakiej porze roku?

    Sorry za te dodatkowe pytanie; wielkie dzięki za odpowiedzi! pozdrawiam,
    Wiesiek