    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak się cyklinuje podłogę?
    Date: Sat, 15 Oct 2011 14:35:57 -0700 (PDT)

    On Oct 15, 5:48 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    > witam
    > JEst pod oga z desek, kt re maj blisko 10 lat. ma o u ywana ta pod oga.
    > deski nigdy nie by y malowane, by y jedynie pastowane. przez ten ca y
    > czas pastowane i pastowane. S jednorodnie pokryte - jakby najlepszym
    > lakierem, wy lizgane, maj kolor buraka, i... krzywe ka da deska to
    > "g rka" dodatkowo w pokojach by y piece kaflowe - wiec ka dy usuni ty
    > piec ujawni depresje.
    >
    > Zastanawiam si nad cyklinowaniem takiej pod ogi. O ile wiem cykliniarki
    > ( takie tylko widzia em) szlifuj deski papierem sciernym w zap tlonej
> [...]
    1. szlifierka (tradycyjnie ale nie precyzyjnie nazywana cykliniarka)
    ci sie szybko zatka na takiej podlodze. Papier nie jest drogi ale i
    tak zuzyl byc go dosyc duzo.
    2. Strugarka reczna da sobie rade ale musisz sie liczyc z tym ze
    powstana nierownosci ktore potem trzeba i tak szlifowac (wiec
    szlifierke bedzie sz i tak potrzebowal).
    3. Mozesz najpierw zmyc te paste. Do wyboru zmywacz do powlok (np z
    sidoluxa - trzeba sie naszukac w sklepach ale jest) albo jakis
    "mocniejszy" produkt do zmywania powlok woskowych z castoramy/obi/
    leroja itp.

    Rzecz o ktorej nie napisales: Tam sa gwozdzie. Strugarka umrze jak
    trafi na jeden. Szlifierka nie ale papier sie zniszczy.

    Gwozdzie trzeba podobijac tak aby sie schowaly w desce.

    Jesli nie robiles tego wczesniej masz trzy mozliwosci:
    1. zaprosic fachowca, niech zrobi.
    2. Sprobowac samemu, zaryzykowac troche kasy na chemie i szlifierke
    (tasmowke), moze ci wyjdzie, ale czas poswiecisz i wyjdzie tylko
    troche taniej niz fachowiec (50-30%)
    3. Rozwazyc wymiane desek. Nie sa one drogie, robota pojdzie szybko,
    bedzie czym palic w kafloku i podloga bedzie nowa.

    Sugeruje nie kombinowac z panelami, wykladzina plyta osb czy sklejka.
    Jesli wymienisz podloge to kup dobre sosnowe deski (nawet z marketu
    ale zwroc uwage aby mialy drobne sloje i nie daly sie rysowac
    paznokciem. Sosna sosnie nie rowna i te rosnace na kiepskim gruncie sa
    twardsze.