  • Data: 2011-01-11 13:24:32
    Temat: Re: jak zakończyć wykusz pod okapem?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Widzisz Shaman -> ja sie tego u siebie obawialem i prawdopodobnie
    > mialem racje. Gdybym odrazu nie zaplanowal uzycia PLC, nie pociagnal
    > tam samych skretek, to do dzisiaj (i prawdopodobnie na wieki) mialbym
    > standardowa instalacje (z bezsensownie niewykorzystana wieksza iloscia
    > kabli).

    Dajcie sobie spokój z tymi prototypami. Pomyślcie o Waszych dzieciach/wnukach,
    które kiedyś tę instalację będą musiały przerabiać, bo Wasze DIY sterowniki się
    zepsują. Moim zdaniem automatyka jest super, ale pod warunkiem, że można
    wszystko połączyć na przekaźnikach bistabilnych, czyli wszędzie przewody
    >1,5mm2, a w rozdzielni tylko i wyłącznie PLC, programowalne przekaźniki Relpol
    lub cokolwiek innego, ale nie DIY.
    Sam wymyśliłem sterowanie rolet na prostych płytkach z przekaźnikami w puszkach.
    Przekaźniki kupione, płytki również, a roletami steruję ręcznie...

    --
    Bartek