eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-12-01 20:28:14
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Gru, 19:33, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Mozliwosci rozbudowy sa duze a koszt niewielki (rolka kabla cat5).
    > Caly czas tlumacze ze nie jest to obowiazkowe. Po prostu koszt jest na
    > tyle niewielki w stosunku do mozliwosci ze moim zdaniem warto.
    > Oczywiscie ze wiekszosc z tego mozna zrobic na wifi. Pewnie nawet i
    > sterownik pieca dalo by sie taki znalezc ale zazwyczaj takie
    > rozwiazania kosztuja wiecej niz rozwiazanie kablowe.

    Mi tego nie tlumacz - mam 1km skretki UTP w domu - do kazdego
    wylacznika idzie mi oddzielna skretka wiec tez moge realizowac co chce
    i jak chce ;) Ja sie tylko odnosze do sieci LAN - u siebie mam w calym
    domu chyba tylko piec gniazd RJ45 typowo zeby podpiac kompa. Cala
    reszta dziala doskonale na wifi, niezawodnie. I zeby bylo smieszniej -
    z zadnego gniazda kablowego nie korzystam :D

    Jednak wiekszosc zastosowan o jakich piszesz nigdy sie nie przyda -
    glosniki na takim cienkim kabelku? To jakies bzyczki - muzyki wole
    sluchac w salonie, a sprobuj przeslac chociaz 100W takim kabelkiem do
    glosnikow to predzej sie spali niz uslyszysz jakakolwiek muzyke :) Do
    frontow i suba trzeba minimum 2x2,5mm2 miedzi. Telefon? Stacjonarny na
    kablu!? Przypuszczalnie wiekszosc obecnych nawet gimnazjalistow nie
    wie co to. Naprawde masz telefon na kablu? ;) W dobie telefonow
    "stacjonarnych" dzialajacych w oparciu o przekazniki GSM ? Czujki
    temperatury.. OK - ale do tego wystarczy JEDEN kabel dwuzylowy na caly
    dom, a nie 16 skretek = 64 par. Mam obecnie 16 czujek (ds1820)
    temperatur ktore monitoruje - wszystkie na JEDNYM kablu dwuzylowym :)

    Domofon w calym domu? Po co ? Ja nie mam nawet dzwonka przy bramie -
    listonosz wrzuca listy do skrzynki, znajomi i rodzina znaja kod do
    zamka szyfrowego i wchodza sami, a kurierzy i tak wczesniej dzwonia i
    sie umawiaja. Mam spokoj z nieproszonymi goscmi i akwizytorami :-)
    Szczerze to mimo ze mam cala instalacje przygotowana i kable wystaja
    jakos nie mam ochoty go montowac ;) Moj dom moja twierdza, a krola nie
    moze niepokoic jakis sprzedawca jajek do ch**a! ;))) Musi sie
    wczesniej umowic ;)
    pozdr.

    --
    Adam