eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-12-02 08:36:18
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    8g2000yqk.googlegroups.com...

    >W surowym drewnie tez robisz?
    >Boazerie zrobisz na konfirmatach?

    Boazerii nie robię. Ktoś jeszcze robi boazerie?

    >Bo nie probowales grac materialow HD z dysku po WIFI do xbox-a i dalej
    >do telewizora albo dwu.

    Próbowałem. Z dysku do xboxa a z x boxa do TV(ale tu juz kablem co
    oczywiste)
    W tym samym czasie żona z córką cos tam na laptopach oglądały i nie było
    problemów.

    >Zreszta uparles sie ze ci dziala i nie chcesz przyjac do wiadomosci ze
    >jednak nie kazdemu.

    Bo przy dzisiejszej technologii WIFI to by chyba i w bunkrze działało.
    Potestuj jakiś przyzwoity router to zobaczysz różnice

    >Hmmm jak ladowarki wisza to wlansie sie kable nie placza, ale u mnie
    >grawitacja jest zawsze w jedna strone.

    Nie wiem gdzie mieszkasz ale myślę że w stronę podłogi masz grawitację,
    czylic mówiąc po ludzku te kable gdzieś po podłodze się walają

    >Mozna po prostu wpiac telefon i niech wisi. Mozna miec poleczke nad
    >gniazdkamii tam odlozyc telefon/palmtopa/gps czy co tam jeszcze sie
    >czasem uzywa.

    Można. Wszystko można i półeczkę i wyłącznik pry każdym gniazdku itp. Tylko
    nie każdy tak chce.

    >czy 12 zl za sztuke.Mniej wiecej takie:
    >http://allegro.pl/puszka-natynkowe-rj45-8p8c-kat-5e
    -lsa-podwojne-i1952089002.html

    Kwestia gustu. Żona by mnie pogoniła jakbym 4 takie puchy na każdej ścianie
    zamontował.
    No i gdzies tam piszesz że z kabel sieciowy jeszcze w każdej puszcze jest
    włożony dobrze rozumiem?

    >Niestety, Twoja zlosliwosc jest nie na miejscu. Puszki sa nisko po
    >jednaj (rzadko dwie) na sciane. Jak ktos przychodzi do mnie z laptopem
    >to tylko schyla sie pod fotel i tam kabelek z siecia juz czeka.
    >Jak kabelek jest niepotrzebny albo zawadza czy kluje w oczy to jeden
    >ruch i odpiety trafia do pudelka.

    Czyli używasz laptopa przy stoliku to wpinasz się do puszki przy stoliku,
    jak chcesz sobie laptopa na fotelu używać to odłączasz jeden kabel i
    podłączasz się do drugiej puszki?

    > Ja tak nie mam ale to dosyć popularne rozwiązanie i moim zdaniem dosyć
    > rozsądne.
    >Skwapliwie zignorowales pytanie.
    >Oswiece cie:
    >Peszel jest ok zeby przez niego przeciagnac albo wiotki kabel albo
    >sztywny ale przez niewiele zakretow.
    >Do tego jesli masz juz w nim kabel taki jak 3x2,5 to juz za bardzo z
    >nim nie zamanipulujesz jesli na dowolnym koncu nie masz tych 5-10cm
    >zapasu.

    A czemu zakładasz że nie ma zapasu? Przecież w każdej sąsiedniej puszce nie
    jest problemem zrobić 10 cm zapasu, czyli z lewej strony 10cm z prawej 10cm
    i przy ofdrobinier wprawy dodatkowe gniazdko założysz.. Tylko puszki
    głębokie trzeba wszędzie dawać ale praktycznie tylko takie się stosuje
    teraz.

    >Uparles sie na wersje umiarkowana. OK, twoj wybor/gust.
    >Ale moim zdaniem koszt dodatkowego osprzetu jest na tyle niewysoki ze
    >warto go rozwazyc bo pozytki jednak są.

    Każdy robi jak uważa. Przyzwoity router wifi to koszt niewiele ponad 100 zł.
    W Twojej wersji też routera potrzebujesz, dodatkowo rolka kabla, dodatkowo
    kilkadziesiąt puszek natynkowych które darmowe nie sa dodatkowo kable
    sieciowe, jakieś wyłączniki przy gniazdkach itp. Kilkadziesiąt więcej
    gniazdek, pół biedy jeśli zrobiłeś samemu bo jeśli zlecisz i policzą Tobie
    za tzw punkt to sporo droższa robocizna. No i użytkowo jakby nie patrzeć
    dużo mniej wygodne o plączących się kablach sieciowych i ładowarkach
    wystających z gniazdek i puszkach natynkowych na ścianach nie wspomnę. Ale
    nic mi do tego, tak chciałeś , tak masz i tak Tobie pasuje i to
    najważniejsze. Chciałbym jednak zauważyć że takie rozwiązania jakie Ty
    proponujesz i u Siebie to są raczej już nie stosowane teraz w budownictwie.

    -- Pozdrawiam

    Kris