  • Data: 2009-06-21 09:39:11
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Musiałbym być skończonym idiota żeby w nadleśnictwie kupować brzozę za
    168zł
    > i ją samemu piłować, łupać itp.
    > Popiłowaną połupaną przesuszoną u nas już sprzedają handlarze po 100-120
    > zł/m3
    > Ja wolę kupić taniej w nadleśnictwie i sam połupać.

    Handlarze sprzedają drewno w metrach przestrzennych (0,65m3),- to jedno,
    - po drugie: nie ma takiej rozpiętosci cen w nadlesnictwach "Lasy
    Panstwowe" w kraju.Może być róznica wynikajaca z lokalnej gospodarki
    drewnem, ale nie kwoty 50-55zł/m3 a nawet siegajace 180-200zł/m3.Zyję z
    środku kraju(łódzkie) i u nas żadnych ekstremalnych cen nie ma w tym
    zakresie. Ceny podbijają co roku wielkie Papiernie np.Kwidzyń, Świecie
    n/Wisłą i nawet niektóre elektrownie chetnie "łykające" drewno(Kozienice).
    Podawanie tu w tematach o drewnie - naprzemian cen drewna w mp i w m3
    (czyli
    kubicznych) rodzi zamęt i zdziwienie.Trzymać się warto precyzyjnych
    okresleń,
    bo czytajacy mają prawo wiedzieć jak jest naprawdę. Pozdr. Marex