  • Data: 2021-08-11 17:49:56
    Temat: Re: kamera na baterie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-08-11 o 16:25 +0200, LordBluzg(R) napisał:

    > Nie, ja pisałem o 3 dniach ze sterownikiem.

    Nie będę się kłócić, bo najwyraźniej masz ten temat doskonale opanowany,
    wyjaśnię tylko moje obliczenie, żeby nie było że ja aż taki głupol.
    Pisząc o "raptem jednym deszczowym dniu" odnosiłem się do tych 15W
    poboru, które wcześniej podawałeś. 15W przy 12V to 1.25A. Przy
    akumulatorze 100 Ah, zakładając że nie dopuszczasz do jego rozładowania
    poniżej 50%, daje to czas pracy 40h. A 40h to właśnie "raptem jeden
    deszczowy dzień" :) - w sensie 16h nocy + 8h pochmurnego dnia + 16h
    nocy. Zakładam tu, że dzień jest na tyle pochmurny, że uzysk słoneczny
    jest zerowy, w praktyce być może zawsze da się coś uskrobać. No i
    rozpatrywałem wyłącznie układ z panelem zimą, bez wspomagania wiatrem,
    czyli pewnie jeden z gorszych wariantów.

    Wyliczenie które teraz podałeś oczywiście rozumiem i przyjmuję.

    > Inna sprawa, że zimą kamery mają niewiele do roboty, bo nic nie
    > rośnie a drzewa nie bardzo da się podpierdolić więc mogę ten
    > harmonogram sobie modyfikować, oczywiście wszystko zdalnie :D

    Ach, więc to o owoce działkowe chodziło cały czas. Nie podejrzewałem,
    że ktoś mógłby tak kombinować dla kilku pomidorów. Tym bardziej szacun
    za zawziętość. :)

    > Koszt to ok 1tys zł. Najdroższa była rama bo nie mam spawarki i
    > musiałem zlecić spawanie. Jej koszt to 600zł.

    Brzmi niezwykle tanio. Może jest tu pole do jakiejś własnej
    działalności produkcyjnej?

    > Teraz pewnie 100% drożej bo stal nagle/dziwnie podrożała w Polsce.

    Nie tylko w Polsce, we Francji również. I najwyraźniej na całym
    świecie. Podczas nCov huty wygasły, i teraz jest jak jest... Wczesną
    wiosną zamawiałem kilkaset metrów ogrodzeń rolnych, zazwyczaj były
    dostępne od ręki, a w tym roku czekałem 4 miesiące.

    Mateusz